Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Steroid injectie in schouder

Iemand ervaring, positief of negatief ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-10-2012 om 08:44

Positief

Ik heb een corticosteroideninjectie in mijn schoudergewricht gehad bij een acute ontsteking. En ja: positief!!! De injectie zelf was een crime (gelukkig voor de arts kon ik niet goed meppen met maar 1 bruikbare kant, en iemand hield me ook vast ) maar binnen enkele uren waren de helse pijnen al minder. Hoewel de schouder daarna nog maanden niet 100% in orde is geweest, was één injectie voldoende.
Waar zal jij 'm voor krijgen?

Tinus_p

Tinus_p

13-10-2012 om 11:26

Tierelier

Het werkt (meestal) als een tierelier tegen de pijn; het grote risico is dat je daarna toch je schouder weer overbelast zonder het te voelen. Denk aan topsporters met blessureleed -Arjan Robben, Stephen Roche.

Tirza G.

Tirza G.

13-10-2012 om 12:47

50%

Soms wel, soms niet. Ik krijg ze overal; schouders, heupen, knieen. Soms helpt het, soms niet. Kortom: aan mij heb je niks

Tirza

Shonagh

Shonagh

13-10-2012 om 20:07 Topicstarter

Reactie

Bedankt. Ik ben 10 weken geleden gevallen en sindsdien beperkte functie en soms pijn. Oefeningen brengen de bruikbaarheid maar heel langzaam terug, maar de pijn blijft bij inspanning. Misschien toch een onderliggend probleem, bursitus ? Gisteren foto laten maken, op die uitslag is het wachten nu.

100%mama

100%mama

15-10-2012 om 14:42

Nee

Hier een bursitus in de heup gehad...en ga die maar eens laten rusten he! Na 3 injectie's en redelijke rust is er besloten de slijmbeurs te verwijderen....

Op zich hielpen de injectie's een paar dagen (voor mijn gevoel dan he). Wel kreeg ik enorme opvliegers er van...zo erg dat ik op mijn 30e een winkelwagen vol boodschappen heb laten staan om frisse lucht te halen buiten omdat ik me een opvieger van heb ik jouw daar kreeg

Shonagh

Shonagh

17-10-2012 om 09:49 Topicstarter

Spuit?

Sinds mijn schouder het woord spuit heeft gehoord, heeft hij/zij z'n leven gebeterd. De pijn is beduidend minder, dus we wachten nog even af.
100 % mama: op opvliegers zit ik helemaaaal niet te wachten :o)

Bursitis?

Ik heb tot twee keer toe steroidinjecties in mijn heup gehad, 1 met goed resultaat, 1 wat minder (volgens mij zat die niet helemaal goed in de slijmbeurs)

Toen ik weer klachten kreeg ben ik een paar weken 3 dd 250 mg Naproxen gaan slikken, dit hielp ook! (Naproxen wordt ook wel verkocht als Aleve, ik krijg het op recept )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.