Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Valkyre

Valkyre

11-07-2011 om 14:35

Stok in oog - help!

Zoonlief heeft net op de BSO in stok in z'n eigen oog geprikt. We zijn net naar de huisarts geweest, maar hij weigerde categorisch het oog open te doen (het andere oog ook trouwens). Ik heb wel een glimp opgevangen, en het is in ieder geval gezwollen en zag er donker uit (bloed?) We hebben over ruim een uur een afspraak bij de oogarts. Hij ligt nu te rusten met een pleister erop.

Wie heeft ook zoiets meegemaakt? Wat kunnen we verwachten straks bij de oogarts, en later qua herstel? Ik probeer het niet toe te laten, maar ik ben heel bezorgd om zijn oog... Piekerdepieker.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2011 om 15:03

Och valkyre

Is hij erg overstuur? Arm jochie. Helaas geen antwoord op je vragen. Probeer er rustig onder te blijven, al is dat makkelijk gezegd vanaf hier. Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal enorm meevalt straks.
Groetjes
Massi

Sascha2

Sascha2

11-07-2011 om 15:07

Geen idee

Maar even een hart onder je riem. Wat een schrik. Ik hoop dat het meevalt en dat hij een letsel heeft. Goh, nog geen vijf minuten geleden zat ik te grinniken om je omschrijving van kleutersate (met stok van de glijbaan) en nu lees ik dit. Sterkte!

Sascha2

Sascha2

11-07-2011 om 15:08

Sjonge

Geen letsel dus.... Verrekte touchscreen

Jemig!

Wat akelig joh! Ben je al terug van de oogarts?

Petr@

Petr@

11-07-2011 om 16:39

Sterkte!

Net als Sacha moest ik meteen aan jouw "kleutersate" denken.
Hopelijk viel het allemaal mee!

Ayanna

Ayanna

11-07-2011 om 17:47

En?

Hoe is het nu??? Doodeng altijd zoiets. Hoop dat het uiteindelijk meevalt. Dikke knuf voor jullie.

amk

amk

11-07-2011 om 19:15

Waarschijnlijk

paar dagen zalfje smeren als het hoornvlies beschadigd is. (Kindernageltjes zijn ook zo fijn in je oog namelijk) en om de dag naar de ha om te zien of het oog al geneest.

Als het ernstiger is weet ik het ook niet. Ik hoop het niet voor je.

Sterkte in elk geval.

Valkyre

Valkyre

11-07-2011 om 20:29

Pfieuw..

Het valt mee, zoals amk schrijft. Hij heeft een paar flinke krassen op zijn hoornvlies, maar verder geen letsel gelukkig... We moeten woensdag terug naar de oogarts om te kijken of het goed herstelt. Hij moet vijf keer (!!) per dag een zalfje in z'n oog, dat zal nog wel een worsteling worden, maar ja. Ben al heel erg opgelucht!

Het onderzoek bij de oogarts was trouwens een drama - hij weigerde categorisch zijn oog open te doen, hoezeer we ook pedagogisch verantwoord en onverantwoord (snoep meegenomen!) ons best deden om het hem zelf te laten doen. Hij wilde zijn drakenpleister (oogpleister die de juf van de BSO heel slim van een kindje met een lui oog had geleend!) er weer op. Uiteindelijk moest hij bij pappa in de houdgreep (was zoooo blij dat hij thuis was...) en moest er zo'n klemmetje in zijn ooglid om het open te houden. Dat was het ergste. Toen er weer een pleister op zat, ging het meteen beter, en riep hij "ik heb hongerrrr!"

Bedankt voor jullie medeleven! Wat is het toch fijn om je zorgen even kwijt te kunnen op dit forum... Poeh. En nu durf ik natuurlijk nooit meer grapjes te maken over "kleutersate"!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2011 om 20:41

O gelukkig

Wat fijn dat het meeviel. Vijf keer per dag een zalfje, man man, sterkte ermee. Misschien gruwelijk omkopen? Stel dat hij een week lang zalf moet: een afstreepkalender met 35 vakjes maken en aan het einde teken je zijn allerliefste wens (uit de speelgoedwinkel).
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

11-07-2011 om 21:24

Ach gut

Ach, wat rot voor hem. Gelukkig waarschijnlijk niets blijvend beschadigd dus. Succes met het smeersel...

O gelukkig

Fijn dat het meevalt, 't klonk errug eng! Wel rot van dat zalfje, maar de methode Massi zou ik zeker proberen.

Sascha2

Sascha2

11-07-2011 om 21:31

Gelukkig maar

Gelukkig dat er niets ernstigs is. Maar ik geef het je te doen, vijf keer per dag die zalf in zijn oog. Ik zou ook gaan omkopen (ha, dat doe ik al voor minder). Sterkte!

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2011 om 23:24

Misschien

kun je het ook gewoon op een dicht oog smeren? Beetje prutten in het ooghoekje en dan heeeeeeel zachtjes langs z'n wimpertjes wrijven zodat het er toch een beetje ingaat?
Sterkte!

Tirza

April vorig jaar

kreeg ik een tak in mijn oog (ik had nog wel mijn bril op, maar die tak piepte er mooi (NOT) tussendoor)

Mijn hoornvlies was ook beschadigd en nu, meer dan een jaar later, heb ik nog steeds een wondje op het hoornvlies. (heel gedoe, ´s nachts mijn ogen uitgedroogd, waardoor ik elke morgen het wondje weer stuk trok bij het opendoen van mijn ogen..AU)

Het verbaast me dat jullie zoveel keer per dag moeten zalven, in eerste instantie gaven ze mij een zalfverband, dus heel veel zalf (chlooramfenicol) in het oog, daarna het ooglid dicht en goed stevig afplakken zodat je zo min mogelijk kon knipperen..

Mocht het wondje bij zoonlief niet goed genezen, dan zou ik vragen om zo´n zalfverband, dat is, volgens mijn oogarts, de eerste keus..(lijkt me ook handiger dan 5 keer per dag de strijd...)

Sterkte en beterschap, hij is natuurlijk nog jong, dus de kans dat het zo weer dicht zit is groot!

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 14:38

Update

De eerste keer zalf was een drama, maar zonet ging 't al heel aardig. Het moest volgens de arts vijf keer per dag, maar in de bijsluiter staat 2-4 keer. Dus als we 4x per dag redden vind ik het wel mooi (dan wel meteen goed). We zitten ook niet te wachten op een infectie in z'n oog, brr..

Hij wil graag onderhandelen, dus we hebben afgesproken dat hij maar 1 druppeltje in het oog moet, en de rest erop (dit was ook de instructie - 1 cm zalf is een druppeltje, toch?) Verder veel tv en na elk verbandje een snoepje. Heel toevallig hadden we net eergisteren snoep gekocht (hebben we anders nooit in huis, hooguit yoghurtrozijnen), dus dat kwam goed uit... Ook omdat het voor hem echt nog iets speciaals is, snoep

Het scheelt ook als ik het in mijn eentje doe, die zalf. Hoe meer druk, hoe minder hij wil meewerken (goh, van wie heeft hij dat?) Ik ben weer erg trots op m'n kleine piraatje Ik ben wel ontzettend moe vandaag - het was wel een heftige dag gisteren!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tonny

tonny

12-07-2011 om 15:20

Poe, wat een avontuur!

Sterkte ermee, elke keer weer een stapje dichter naar de goede afloop.

Tip?

Hey naar avontuur! Fijn dat het zo goed is afgelopen.

Ik geef ouders vaak de tip om het zalfje net in de ooghoek tegen de neus aan te brengen. Kind vragen te knipperen en vragen of ze zichzelf in de ogen willen wrijven. Bij de meeste kinderen werkt dit beter dan het echt zo in het oog proberen te doen.

(Ik heb er zelf ook een rothekel aan trouwens.)

Beterschap! Mariel

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 23:12

Gaat goed

Onze dappere dodo doet goed mee. Heb nog maar niet verteld dat hij morgen (prikkende!) oogdruppels moet voor we naar de oogarts gaan. Die zijn om de pupil groot te maken voor het onderzoek. Heb al wel een cadeautje beloofd als hij morgen weer goed meewerkt

Wat is het toch een fijn joch. Zucht, zwijmel...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

13-07-2011 om 22:18

Nog een update

Dappere dodo vandaag bij de oogarts, en ook de oogdruppels gingen goed. Het ziet er goed uit - nog t/m zondag oogzalf, en klaar! Zijn ooglapje mocht er ook alweer vanaf. Wat een verschil met dat paniekerige, huilende, afwerende bange kind van maandag! De oogarts zei ook dat het een heel pijnlijk letsel is. Ongelooflijk dat het al zo snel beter gaat.

Bedankt voor jullie medeleven allemaal!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sascha2

Sascha2

13-07-2011 om 23:06

Mooi!

Wat fijn Valkyre, dat het zo voorspoedig gaat met je kleine kleutersate .

Valkyre

Valkyre

14-07-2011 om 09:21

Haha

Ik kan er nu weer om lachen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ilsepilse

ilsepilse

15-07-2011 om 12:11

Ah fijn!

dat het wat minder is, heb zelf ook eens een kindervinger in mijn oog gehad en lensje was beschadig, geneest wel heel snel met de oogdruppels , ff volhouden en dikke knuffel voor je kanjer!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.