Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ilse L

Ilse L

28-11-2010 om 13:16

Stolsels bij maandstonden

Hallo
De titel zegt het al een beetje zelf. Ik ben 34 jaar, ik heb 2 kinderen van 8 en 10, en de laatste maanden verlies ik op de eerste dag van mijn maandstonde altijd een stolsel(tje). Moet ik hiervoor langsgaan bij de gyn of is dit niet zo abnormaal? Tot pakweg een jaar geleden had ik dit niet.
Bedankt
Ilse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik weet niet beter

of stolsels horen erbij. Vooral de 2e en 3e dag van de menstruatie. Altijd al gehad. Ik kan me voorstellen als je alleen dun bloedverlies hebt dat je er wat ongerust van kan worden. Ik heb me nooit zorgen over de stolsels gemaakt, dacht werkelijk dat iedere vrouw dat zou herkennen. Weer wat geleerd vandaag.

Puck

Puck

29-11-2010 om 10:43

Ook

Ik ken het ook en het is volgens mij helemaal niet abnormaal of iets waarmee je mee naar de arts zou moeten als je verder geen andere klachten hebt. In de loop van de jaren kan behalve de hoeveelheid bloedverlies als ook de duur en de tijd tussen 2 menstruaties veranderen is mijn ervaring. Waar ik vroeger heel onregelmatig was (tussen de 3 en 6 weken) was ik na de laatste bevalling 9 jaar terug uiterst regelmatig ongesteld. Een aantal jaren daarna werden mijn menstruaties ineens heel heftig met veel stolsels en sinds een jaar ben ik ineens weer onregelmatig en zijn ze weer veel minder heftig (wel nog steeds met stolsels) maar duren weer langer. Alles kan en zolang je er geen last van hebt of je ongerust maakt is er niet direkt een reden tot doktersbezoek.
Overigens: heerlijk smakelijke posting zo onder mijn theepauze met een koekje erbij

koentje

koentje

29-11-2010 om 11:14

Heel normaal

volgens mij. Er wordt een slijmvlies in je baarmoeder afgebroken en dat gaat met een bloeding gepaard en 'troepjes'. Ik weet niet beter!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.