Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Muizemeis

Muizemeis

19-05-2011 om 10:55

Stoppen met afvallen

Deze kreet zal voor sommigen een luxeprobleem lijken, toch is dat het niet. Ik zal even kort uitleggen waar het om gaat. In november woog ik 75 kilo, te zwaar maar wel een stabiel gewicht. Toen kwam de echtscheiding en begon het afvallen, ik was kotsmisselijk van alles in hing elke ochtend boven de wc. In de loop van de dag zorgde ik er goed voor dat ik de nodige voedingstoffen binnenkreeg, maar veel eten deed ik niet. In maart zat ik op 60 kilo, een mooi gewicht voor mijn lengte(1.68). en inmiddels at ik weer gewoon, alleen niet veel, gewoon iets minder dan normaal. Ik snoep wel gewoon, eet ook patat etc.
Sindsdien ben ik nog twee kilo afgevallen en zit ik op 58 kilo, nog steeds een gezond gewicht, ik eet goed en ook wel redelijk gezond, maar nog steeds niet heel veel. 1 boterham ''smorgens, eentje tussen de middag en een bord warm eten ''savonds, tussendoor een appel, koekje etc. Maar ik ben wel af en toe duizelig en wat licht in mijn hoofd, vooral na inspanning.
Ik zoek nu lekkere gezonde goeie tussendoortjes, want per maaltijd meer eten lukt me niet dus zal ik vaker moeten eten. Alleen wat, fruit altijd goed, maar wat nog meer, ik ben niet van de cornflakes en pap,en muesli maar af en toe, dus wie weet er nog iets
Muizemeis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hibiscus

Hibiscus

19-05-2011 om 11:05

Noten

Allereerst wat vervelend voor je dat je door je scheiding zo bent afgevallen. Het is natuurlijk een prachtig gewicht maar heel veel meer wil je er niet af.

Noten zijn calorierijk en volgens mij met mate ook gezond. Een handje daarvan tussendoor vind ik altijd lekker. Ik eet iedere ochtend een bakje Special K met aardbeien of banaan of ander fruit, of Weetabix met fruit. Misschien vind je dat wel lekker?

Succes.

Hibiscus

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-05-2011 om 11:10

Muziemeis

Is het een idee om wat vaker een boterham te eten? Dus niet twee per keer, maar ook nog een om tien uur en een om drie uur?

Een scheiding kan er flink in kan hakken inderdaad, sterkte daarmee!

amk

amk

19-05-2011 om 11:12

Drinken

zoek het niet in eten, maar in drinken.
Dat was de tip die ik kreeg van de dieetiste nadat ik net als jij na mijn scheiding nogal afgevallen was. (ik zat wel op een bijna ongezond gewicht)

Appelsap bv bevat behoorlijk wat suikers, smoothies met banaan hetzelfde. Geen light chocomel, maar gewone volle.

En zodra je ook maar trek krijgt, en het is geen etenstijd of een snackmoment, gewoon er aan toegeven.

En geef het tijd, zolang je niet nog verder afvalt is het voorlopig ook prima. Je zit nog midden in het hele proces.

Merel

Merel

19-05-2011 om 11:43

Ideetje?

Ik moet nu even andersom gaan denken, man is hier namelijk aldoor bezig met afvallen. Wat hier dus averechts werkt is eten wat je makkelijk in een keer gedachtenloos kan opeten, schaaltjes met nootjes, dropjes, of m&m's, maar dat kunnen natuurlijk ook koekjes zijn of stukjes ontbijtkoek. Als het maar voor het grijpen ligt, dan eet je het vaak sneller. En zoals ik denk ik niet vaak aan het eten van snoepjes of M&M's maar als ik zo'n schaaltje in mijn buurt heb staan, dan ga je er toch sneller van eten dan dat je het echt moet gaan pakken.

Muizemeis

Muizemeis

19-05-2011 om 19:14

Reacties

Hibiscus: O zich ben ik erg blij met mijn gewicht dus ik vind het niet zo erg, maar het moet nu wel stoppen. Noten vind ik een goed idee, de andere dingen lust ik niet
Roosje: Ik ben niet een hele grote broodfan, maar ik zit nu te denken dat ik mueslibollen wel erg lekker vind, thanks voor het meedenken.
amk: Smoothies, lekker ga ik over nadenken, ik drink nagenoeg geen ligth dus dat scheelt al, maar ook geen volle producten(zoals melk) anders zit ik onder de puistjes. Klopt dat ik er ook nog midden inzit, maar we zijn officieel gescheiden en ik woon in mijn eigen huis en nu is er ook ruimte om ermee aan de gang te gaan.
Merel: Ik snap wat je bedoelt, ik wil uiteraard niet naar snoep gaan grijpen, omdat ik vanuit een gezonde basis wil eten. Niet dat ik nooit snoep, elke dag wel, maar dit proces stopzetten moet wel. Ik ga inderdaad wat makkelijk eten halen, noten, mueslibolletjes fruit etc etc.

Ik bedacht me vandaag ook dat ik ook met te weinig aandacht gekookt heb. Het was wel gezond maar wel vaak kant en klare sla met gebakken aardappels, of pasta. Ik ben weer begonnen een week menu ssamen te stellen en met wat meer aandacht te gaan koken. Ik denk dat als ik meer aandacht kook ik ook weer wat meer eet.

Thanks Muizemeis

Leandra

Leandra

19-05-2011 om 20:02

Heb ik ook...

Hoi,

Ik ben vorig jaar ook een aantal kilo's afgevallen door scheiding en door nog een aantal andere zaken. Ik ben ook 1.68m en weeg rond de 55 kg. Mijn huisarts stuurde mij naar een dietiste. Zij had het o.a. over studentenhaver en 2 keer ontbijten. Dus eerst met de kinderen en dan rond 10 uur nog een keer. Verder snoep ik ook gewoon als ik er zin in heb. Ik deed ook fantomalt door mijn toetje. Alleen zet het bij mij nog nauwelijks zoden aan de dijk. Vorige week een redelijke drukke week en hup, weer een kilo eraf. Ik vind het met kleding kopen ook een ramp, want niets pas. Mijn taille is vrij smal en als ik een rok maat 36 koop, is ie nog veel te ruim. Wil er dus graag een paar kilo bij, maar denk niet dat dat ooit gaat lukken .
Succes!!

Groetjes Leandra

Muizemeis

Muizemeis

20-05-2011 om 14:02

Wat ik nu doe

Ben door jullie weer even op het goede been gezet. Ik heb makkelijk te pakken dingen gekocht, zoals knackebrod en rozijnenbrood etc, en dat eet ik steeds tussendoor. Maar studentenhaver gai k ook nog halen, dat is inderdaad lekker. en nu hopen dat ik het proces wat kan stoppen.
Met kleding had ik de mazzel dat ik twee weken voor de verhuizing armenvol kleren kreeg dus ik hoef even niets te kopen. Ik heb wel een buikje dus alles past wel
Muizemeis

Met aandacht koken

Muizemeis, ik vind je eigen tip om met aandacht te koken eigenlijk een heel goede. Het is bekend dat je minder goed eet als het niet echt smakelijk of gezellig is om te eten (denk aan verpleeghuizen e.d.).
Lekker voor jezelf koken is heel belangrijk! Probeer ook eetafspraakjes te maken: samen eten en bijkletsen met vrienden kan ook heel veel doen in dit proces.
n@nny

Muizemeis

Muizemeis

21-05-2011 om 22:15

N@nny

Ik merkte laatst dat eten met de kinderen een soort klus is zoals afwassen, de was doen etc. Ik kook eet mijn bord leeg, maan kinderen aan tot eten, toetje op tafel en hup afwassen, kinderen naar bed. Het is een riedel die maar doro gaat. Eten mag ook wel weer een soort leuk moment worden, ga ik mee aan de slag.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.