Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tegen het plafond

Tegen het plafond

26-03-2020 om 08:13

Stoppen met Femoston, wat kan ik verwachten?

1,5 jaar geleden kreeg ik van de huisarts Femoston voorgeschreven. Ik had ontzettend veel last van de beginnende menopauze: om de haverklap opvliegers, niet slapen, depressie, pijnlijke gewrichten. De klachten verdwenen met de Femoston. De huisarts vindt het tijd om te stoppen en te kijken hoe het gaat zonder. Ik ga het braaf doen naar ben best bang voor wat me wachten staat. Is er hier een mede forum-lid met ervaring die mij kan vertellen hoe het stoppen ging?
Plafond

Paasei

Paasei

26-03-2020 om 17:38

Ander forum

Toen ik ging googlen op overgangsklachten vond ik de website van Vrouw en Overgang, met uitgebreide informatie pagina's en een forum. Waar je werkelijk van alles aan klachten en vragen kunt vinden. Ook een heleboel over Femoston. Ik zou daar eens gaan kijken als ik jou was. Zolang je niet mee wilt praten/schrijven kun je lezen zonder te hoeven inloggen.

@Emma

@Emma

27-03-2020 om 06:23

Rebound

Ik kreeg het advies heel langzaam af te bouwen want er is een sterk reboundeffect als je stopt. Ik heb het een half jaar geslikt maar ik kreeg bloedingen (ik had de variant die de cyclus nabootst) en dat wilde ik niet meer. Misschien ben ik te snel gestopt, tegen het advies in, want ik kreeg gedurende een paar weken erge last van opvliegers. Dat is snel minder geworden en uiteindelijk zijn mijn klachten sowieso een stuk minder geworden omdat ik weer een eind verder in de overgang was.

Ik was niet blij met het forum Vrouw en Overgang. Veel geklaag en weinig kennis over wat rebound is. Er zijn wel rubrieken op de site met nuttige info, maar niet over stoppen met Femoston (althans, niet in "mijn tijd"
Ik heb meer gehad aan een goede overgangsconsulente. Voor mij geen herkenning op het forum Vrouw en Overgang.

@Emma, hoe is het verder gegaan?

Hoe had je afgebouwd? En na hoe lang kwamen de opvliegers terug? 

Iik neem nu halve pilletjes, zien hoe dat gaat. 

Vero020 schreef op 06-02-2023 om 10:06:

@Emma, hoe is het verder gegaan?

Hoe had je afgebouwd? En na hoe lang kwamen de opvliegers terug?

Iik neem nu halve pilletjes, zien hoe dat gaat.

Haha, wat grappig dat ik dit nu lees

Ik ben diezelfde Emma maar met andere nick sinds die fusie hier. Ik gebruik nog steeds geen femoston en de overgangsklachten zijn wel weg. Hoewel ik het nog steeds warm kan hebben, vooral in de zomer. Maar geen opvliegers meer. Langzaam afbouwen is echt nodig, ik had dat dus niet gedaan en daardoor kreeg ik veel reboundklachten gedurende een paar weken. Je huisarts kan misschien adviseren? 

De website Vrouw en Overgang heb ik nooit meer bezocht. Ik weet niet hoe het daar nu is. Met klachten kun je altijd beter naar een professional dan naar een forum vol vrouwen met overgangsklachten, vind ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.