Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stoppen met roken

Wie stopt er ook met roken (of is 1 januari al gestopt)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

14-01-2010 om 10:38

Hoezo polly?

"Het bevalt met super goed, ik heb toch geen feestjes in het vooruitschiet, dus ik denk dat ik maar gewoon helemaal stop"
Geen feestje, geen feestje? Je hebt een megafeest in Amersfoort voor de boeg! Maar: strak plan om helemaal te stoppen, go go go... Ga je vast ook harder van lopen en steppen.

Fem

Fem

14-01-2010 om 13:00

Polly

Heb dit draadje niet helemaal doorgelezen, dus wel wat gemist. Ben jij nog niet helemaal gestopt met roken? Op welke momenten rook je dan wel?
Ik heb hier ook gewoon sigaretten in de kast liggen. Maar kom ook niet in de verleiding om ze te pakken. Ik ben gestopt met behulp van nicotinepleisters. Zit nu op dag drie en het gaat super. Voel me niet onrustig ofzo. Sterker nog, voel me veel beter. Ik ben gewoon zo blij dat ik niet meer rook! Voel me een stuk vrijer. Je hoort soms ook dat mensen die net gestopt zijn sigarettenrook lekker vinden ruiken. Ik denk juist bij iedereen die een sigaret rookt; Gelukkig ruik ik niet meer zo.
Ik ga nooit meer beginnen

Polly Shearman

Polly Shearman

14-01-2010 om 13:50

Fem

Ik heb afgelopen weekend nog wel gerookt, mijn doel was eigenlijk alleen thuis stoppen.
Dus niet meer gewoon hier thuis overdag roken, niet meer buiten hoeven staan in deze kou. heerlijk!
maar goed, op feestjes mag/mocht ik van mezelf wel gewoon roken. Ik vind minderen ook al heel goed, als ik me zelf kan beperken tot alleen bij gelegenheid roken vind ik het prima, als ik merk dat me dat niet lukt, dan stop ik helemaal.
Maar de eerst volgende gelegenheid is pas met carnaval 12 feb: dus dat duurt nog zolang.. als ik tot die tijd helemaal geen sigerat meer heb gerookt kan ik net zo goed helemaal stoppen. Maar dat zien we dan wel....

groet, polly

Fem

Fem

14-01-2010 om 14:15

Minderen

Da's ook super hoor! Maar is voor mij geen optie. Weet zeker dat ik dat niet kan.
Maar als het je lukt om tot carnaval te stoppen, dan zou het inderdaad wel jammer zijn om het weer te gaan proberen. Dadelijk lukt het niet. Moet je weer opnieuw beginnen.
Succes in elk geval!
Fem

Net sigaretten weggegeven

Ben 5 jaar geleden gestopt met behulp van het Alan Carr seminar. Geen sigaret aangeraakt tot vorig jaar januari. En toen helaas weer volop begonnen. Ik vond wel dat ik stonk, waste soms 2x per dag mijn haren. Thuis rook ik alleen op het balkon, dat zal ik wel missen want ik heb daar veel over mijn leven nagedacht onder het genot van een sigaretje.

Mijn kinderen vonden het afschuwelijk dat ik weer begonnen ben. Mijn moeder ook, die was samen met mij gestopt.

Mijn ongeluk is waarschijnlijk dat ik in het enige bedrijf in Europa werk, waar je nog overal mag roken, zelfs aan je bureau. Maar goed, vandaag was ik weer lekker aan het paffen en werd af en toe licht in mijn hoofd, wat ik weer compenseerde met koffie en daarbij een sigaret. In de pauze heeft een collega nog een pakje voor me gekocht.

Net had ik een dame aan te telefoon die vertelde dat haar broer tongkanker had. Door het roken zei ze er expliciet bij (terwijl zij niet weet dat ik weer rook). Toen was het voor mij gedane zaak.

Weet niet hoe het verloopt, misschien moet ik voor de zekerheid maar nicotine snoepjes kopen, maar ik ben het echt zat.

Allemaal ook succes.

Fély

Polly Shearman

Polly Shearman

14-01-2010 om 16:43

Fely

ga idd maar die nicotine zuigsnoepjes kopen! kan het je echt aanrader!

succes

Fem

Fem

14-01-2010 om 18:58

Fely

Over die zuigsnoepjes hoor ik ook veel goede dingen. Zelf ben ik gestopt met pleisters. Bevalt ook goed.
Veel succes!
Fem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.