Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Serovrouw

Serovrouw

05-04-2011 om 08:49

Stoppen met seroxat

Mijn man wil stoppen met de seroxat. Hij heeft het nu 8 jaar geslikt maar niet voor depressies.

We gaan met de huisarts praten. We zijn wel bang voor een terugval eigenlijk. Tips? Wat moeten we vragen aan de huisarts?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

05-04-2011 om 09:54

Langzaam

Neem er de tijd voor. Steeds kleinere dosis, dan kun je snel ingrijpen wanneer er een terugval is.

Ik vond het erg zwaar om te stoppen trouwens, sterkte hoor!

pil

pil

05-04-2011 om 11:16

Viel mee

Mij is het erg meegevallen, heel langzaam afbouwen.

dc

dc

05-04-2011 om 19:40

Zwaar

Duizeligheid, misselijkheid, echte afkickverschijnselen zeg maar. En verder vond ik het heel erg moeilijk om weer ritme in mijn leven in te bouwen, ik voelde me echt "verloren" toen ik opeens weer emoties ging krijgen (want ik had met seroxat echt geen emoties meer, heel raar).

Maar blijkbaar reageerde ik nogal sterk op het medicijn, dus kan het voor jouw man best meevallen.

Mijn ervaring

Ik ben diverse keren op diverse manieren stopt. Een keer cold turkey en dat beviel erg slecht maar was even nodig om over te stappen. Een keer afbouwen in 3 maanden, in een paar stappen. Toen heb ik een dikke terugval gehad. En een keer in mijn eigen tempo. Ik nam in stappen die ik aankon, steeds een kwart tablet minder. Na de eerste stap, heb ik drie maanden gewacht, en toen hoorde ik dat ik zwanger was, en heb ik gelijk nog een kwart minder genomen en zat ik op een half tablet. Na twee maanden naar een kwart tablet, en na nogeens drie maanden de laatste kwart niet meer genomen. Het duurt wel ruim een maand, voordat het middel uit je lichaam is dus neem je stappen niet te snel.
Ik had vooral last van erg droge mond, maar dat heb ik altijd als de dosis verandert, en wat van duizeligheid.
Muizemeis

Geen schema

Ik vond zelf een schema te snel gaan, rustig aan gaat veel beter, dan duurt het maar een jaar. Maar je hebt ook tijd om dan rustig oevral aan te wennen.
Doet je man verder ook iets met zijn angsten??
Muizemeis

pil

pil

06-04-2011 om 12:39

Schema

Wel een schema hanteren, omdat je dan niet elke dag hoeft te denken: op hoeveel zat ik nu ook alweer? Uiteraard kun je een dusdanig schema maken waardoor je er lang over doet.

Oja

Waarom wil je man eigenlijk stoppen met AD, want dat kan ook helpen
Muizemeis

Nou

Een keer ben ik gestopt toen de hA dat wilde en was ik niet zo gemotiveerd en zag ik er tegenop en lukte het niet. De tweede keer voelde ik me heel goed en toen is het ook gelukt, ik was super gemotiveerd.
Als hij er zelf tegenop ziet dan wordt het lastiger.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.