Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

straaltje

straaltje

20-12-2009 om 10:59

Straling

Waarom is er niet veel meer aandacht voor het 'stralingsprobleem' in de omgeving? Mijn partner heeft hier sinds kort last van (soort overbelasting) en denk nu niet: onzin, want het is ECHT zo. Hij slaapt sinds kort onder een stralingsbeperkte tent en het werkt echt! Probleem: C2000 mast vlakbij, Dect telefoon, draadloos internet. Waarom wordt dit gepromoot terwijl men weet dat het slecht is? Waarom kun je hier HELEMAAL niets tegen doen (regering is doof)???? soms word ik moe van deze wereld.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

20-12-2009 om 11:36

Vragen

Hoe is de diagnose gesteld? En wat heb je gedaan om de straling uit jullie huis weg te houden behalve een tent? Heb je een url van zo'n tent? ik kan hem namelijk niet vinden.
En waarom zou een tentje helpen terwijl je het grootste deel van de dag overal aan de 'straling' wordt blootgesteld?

Guinevere

Guinevere

20-12-2009 om 11:44

Euh

"Probleem: C2000 mast vlakbij, Dect telefoon, draadloos internet." Die laatste 2 zaken heb je zelf in de hand lijkt me. Dus als je ervan overtuigd bent dat je partner last heeft van straling, dan zou ik daar als eerste iets aan doen.

straaltje

straaltje

20-12-2009 om 11:53

Jazeker

we hebben al draadloos uitgezet en een telefoon aan snoer. maar... het straalt zo vanuit de buren ons huis binnen. (echt!) dus.. gesprekje met de buren (waar we niet zo heel super mee zijn...)

Kiki

Kiki

20-12-2009 om 13:13

Ja sorry

als mijn buren naar me toe zouden komen met een 'stralingsprobleem' waar ik niet zo heel erg in geloof, zou ik het ook afdoen als hun probleem.

Ik ga echt mijn draadloos internet niet uitzetten omdat de buren een imaginair stralingsprobleem hebben

Nasha 1st

Nasha 1st

20-12-2009 om 14:08

Vroegah

had ik een oom, die had er ook last van....vooral van de straling die uit de stopcontacten kwam....heeft vervolgens zijn hele binnenkant van zijn huis met aluminiumfolie behangen, ook de stopcontacten, toen was het over....zei hij dan...

volgens mij kreeg hij ook pillen voor zijn waanideeen....

tonny

tonny

20-12-2009 om 14:33

'k weet niet

of je het zomaar kunt afdoen als 'onzin'. Het kan best dat 'de laatste druppel' veroorzaakte dat je man/vriend last kreeg.

Volgens mij wordt er soms wel wat onderzocht, maar er zijn enorme economische belangen mee gemoeid. Wie wil het onderzoek betalen? De overheid? Het bedrijfsleven? De gezondheidszorg?
Ik vrees dat de economische belangen te groot zijn om op dit gebied veel onderzoeksijver te ontplooien. (op ander gebied: waarom al die drukte over de mexicaanse griep en de lakse houding t.a.v. Q-koorts?)

Ik ben niet economisch geschoold totaal niet natuurkundig onderlegd (ach ja, dom talenpakket op de Havo van vroeger), maar er zijn hier vast mensen die er meer over kunnen zeggen.

straaltje

straaltje

20-12-2009 om 15:55

Forumbeheerder

wat mij betreft mag deze rubriek weg

Beo

Beo

20-12-2009 om 16:21

Folie

Als hij last van de buren heeft zou ik de muren isoleren met folie. Of met het materiaal waar je tent van is gemaakt.

Beo.

Minet

Minet

20-12-2009 om 16:29

Straaltje

Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen. Wil je ze nog beantwoorden?

Puck2

Puck2

20-12-2009 om 16:31

Ach ja

Er zijn ondertussen genoeg onderzoeken die aantonen dat er misschien wel iets is, maar dat dat echt minimaal is. Ze hebben o.a. in de buurt van masten en zenderparken dat soort onderzoeken uitgevoerd. En als je maar denkt last te hebben dan krijg je het ook en als je dan denkt dat je met slapen in een tentje je klachten vermindert dan is de kans groot dat dat ook werkt. Placebo effect dus. Er is ook zo'n hype geweest dat we een bepaalde sticker met een driehoekje (??oid) konden kopen. Die moest je dan op allerlei straling-gevende dingen plakken zodat ze geen straling meer uitzonden.
En sorry Straaltje, als ik je buurvrouw was zou ik ook echt helemaal niets doen als je bij mij op de stoep zou staan. Ik geloof er namelijk ook niet in.

wensje

wensje

20-12-2009 om 19:02

Soort armband

Ik ken iemand en die draagt, evenals haar dochtertje, een armband met een soort van magneetje erin. Dat schijnt de eventuele schadelijkheid van straling af te laten nemen. Misschien op zoek naar zoiets?

wimb

wimb

20-12-2009 om 21:29

Testen van de tent

is heel eenvoudig: ga met een GSM naar binnen, sluit de tent helemaal af en controleer of je nog kunt bellen.
Als de GSM normaal werkt en dezelfde signaal sterkte heeft als buiten de tent, dan doet die tent dus niets en is het weggegooid geld.
Als het wel werk, en je kunt niet meer bellen dan ben ik wel benieuwd waar dat ding te koop is.
wimb

Elektrosmog

Kijk eens hier:
www.elektrosmognederland.nl
www.elektrosmog.nl
Met veel tips die je zelf kunt toepassen in huis.

rosa

rosa

21-12-2009 om 08:52

Minet

Kijk eens op http://www.shieldtech.nl/solutions.php?dutch_name=Straling van GSM/UMTS-masten

Er is zelfs een markt voor. Stralingswerende klamboes, zelfs stralingswerend behang en verf!

rosa

rosa

rosa

21-12-2009 om 12:44

Levensgevaarlijk

Als het goed is niet, maar gelukkig zijn dat sowieso uiterst gevaarlijke activiteiten dus dat geeft niet.

rosa

tonny

tonny

21-12-2009 om 13:09

Uiterst gevaarlijke activiteiten rosa?

Hoe bedoel je?

tonny

rosa

rosa

21-12-2009 om 13:31

; )

Oké, iets duidelijker dan: niemand die zo gek is om stralingswerende verf op zijn muren te smeren zal zelf een mobiele telefoon willen gebruiken lijkt me.

En nee, ik koop geen stralingswerend topje voor mezelf of een stralingswerende boxershort voor mijn man...

rosa

rosa

22-12-2009 om 08:27

Maar ja

meestal zijn mensen die voor 500 euro een klamboe kopen niet genegen om te testen of dat ding het ook doet. Hij MOET het gewoon doen.

Maar al houdt de klamboe straling tegen, wat dan nog? Helpt het ding echt tegen de klachten is natuurlijk de hamvraag. Testen met de dubbelblinde placebo klamboe dus...

Wat ik mij nou zo afvraag....

Wat ik mij nou zo afvraag; zou iemand ermee geholpen zijn, met dit soort reacties??? Ze heeft een vraag over iets wat voor haar heel belangrijk is en veel invloed heeft op haar levensgeluk.
Als iemands ideeen bij jou nogal twijfelachtig overkomen, en het zou kunnen dat deze persoon zich mee laat voeren door bijvoorbeeld paranoia, dan vraag ik me af of je iemand bereikt door op deze manier haar voor schut te zetten... Ze vraagt om hulp, niet om voor de gek gehouden te worden! Als je geen hulp kan bieden, wat doe je hier dan? Wat is je motief om zulke reacties te geven?
Ik vind eerlijk gezegd wel een beetje goedkoop vermaak, en verwacht toch wel een hoger niveau van OUDERS online! (Of ben ik nou zo naief?)
Lunamaya, die niet zo veel met (of tegen) straling heeft, maar wel let op iemands uitstraling

rosa

rosa

22-12-2009 om 17:06

Lunamaya

Nee, voor schut zetten is inderdaad niet goed.
Het verbaast mij altijd enorm dat sommige mensen geloven in dingen waarvoor zo weinig wetenschappelijke basis bestaat. En dat er bedrijven zijn die die angst exploiteren.
Zo'n klamboe zal vast wel werken in de zin dat-ie straling tegenhoudt, maar het nut ervan betwijfel ik zeer sterk.

100%mama

100%mama

23-12-2009 om 12:59

C2000

De C2000 masten zenden met minder vermogen per carrier dan GSM ! en bij GSM zijn er meestal meer carriers aanwezig dan bij C2000. Ook staan GSM antennes gericht te stralen, C2000 gebruikt rondstralers. Verder staan de antennes op 50-60 meter hoge masten en niet op flatgebouwen.
Verder staan er slechts rond de 500 masten voor C2000 in Nederland, en duizenden GSM/UMTS zenders per provider.
We kunnen helaas niet meer zonder draadloze toestellen, mobieltje, WiFi, DECT, portofoon.

Om maar even ene vergelijking te maken met een GSM. Stel dus dat de antenne weg gehaald wordt, dan zit je met het volgende stralings probleem zo niet erger. Ik begrijp je zorgen, maar je kan er weinig tegen doen. Hier blijk ik op 800 meter van een fabriek te wonen die al jaren giftige delen de lucht in blaast.........komen ze nu ook pas achter. Ik zou als buurvrouw ook nou niet al mijn dingen weg doen vanwege jouw stralings probleem, niet rot bedoeld. Probeer zelf zo veel mogelijk te doen en laat het daarbij.......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.