Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anna

Anna

26-09-2011 om 20:33

Stressklachten

Ik heb veel stress gehad de afgelopen jaren en nog en dat is niet goed voor mijn lijf, heb ik gemerkt.
Nu heb ik al van alles geprobeerd van anti depressiva tot cognitieve gedragstherapie maar echt helpen doet het allemaal niet. Eigenlijk ontspan ik het beste als ik actief ben door bijvoorbeeld te sporten maar dat schijnt ook weer niet goed te zijn.
Nu ben ik getipt dat Hearth Math http://www.heartmathbenelux.com/index.php?id=62&sec=0&lang=nl wat zou kunnen zijn voor mij. Ik heb de site eens bekeken maar ik vind het vooral duur. Heeft iemand hier al eens Hearth Math gedaan en hoe beviel dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

26-09-2011 om 22:58

Waarom sporten niet goed

Ik kan ook altijd prima ontspannen door te sporten. Waarom zou dat niet goed zijn?

Fiorucci

Fiorucci

27-09-2011 om 07:07

Juist wel

Helaas komt het in mijn omgeving vaker voor, stressklachten, advies nr 1 is toch echt bewegen,buitenlucht en sporten.

Heb je hartklachten?

Ook ik vroeg me af waarom sporten niet goed zou zijn. Dokters presenteren het nog net niet als het geneesmiddel tegen alle kwalen, maar het scheelt soms weinig
Maar heb je misschien hartklachten? IN dat geval zou je ook onder medische begeleiding kunnen sporten. Ik heb ooit gesport in een sportschooltje dat toevallig verbonden was aan een fysiotherapiepraktijk, en een aantal mensen die daar kwamen werden begeleid.

Groeten,

Temet

He wacht eens even

Omdat ik altijd van onder naar boven door een rubriek ga valt me nu pas het draadje hierboven over hartklachten op. Ben jij dezelfde Anna?

Van stress en overspannenheidsachtige klachten kun je ook hartkloppingen krijgen. Dan is er met je hart dus helemaal niks aan de hand.

Als je je er echt zorgen over maakt (die indruk krijg ik) zou ik aandringen op een doorverwijzing naar de cardioloog, waar dan vermoedelijk inderdaad zal worden aangetoond dat er met je hart niks mis is. En dan krijg je vast het advies om te gaan sporten

Groeten,

Temet

Valkyre

Valkyre

29-09-2011 om 20:48

Wandelen

Is een bijzonder veilige vorm van sport; meditatief ook (vooral als je in bos of op strand wandelt). Heb ik heeeel veel gedaan toen ik een burnout had.

Heel veel sterkte.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anna

Anna

30-09-2011 om 12:20

Sport is prima

maar het moet niet de enige ontspanning zijn. Je moet ook eens rustig kunnen liggen/zitten is mij gezegd. Ik kan alleen maar ontspannen door actief te zijn of door uit geput in slaap te vallen Dat schijnt dan weer niet goed te zijn.
Ik kreeg van de persoon die mij bovenstaand vertelde ook de tip om eens naar Hearth Math te kijken http://www.heartmathbenelux.com/
Zij heeft daar verder geen belang bij, ze zei alleen dat het hele goede oefeningen waren. Dat apparaat is niet nodig volgens haar, ik moest alleen die oefeningen 3X per dag doen.
Iemand hier ervaring daarmee? En ook met het apparaat? Heeft dat toegevoegde waarde?

Puck

Puck

01-10-2011 om 10:41

Geen ervaring

ik heb ook nog niet gekeken, maar als je zegt dat je 3x per dag oefeningen moet doen dan lijkt het me funest. Moeten is al een woord dat niet goed samen gaat met stressreductie en 3x per dag lijkt me ook een grote stressfactor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.