Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

L

L

23-04-2019 om 17:53

Striae stofzuigen?

Ik heb gelezen dat het mogelijk is om striae "weg te zuigen". De huid wordt dan rood en zou in de loop van de weken beter dan tevoren moeten zijn. Dit is een variant op o.a. de cupping methode in salons.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Ik heb het nu wel uitgeprobeerd en de striae zijn inderdaad erg rood (huid eromheen wat rode puntjes) maar hoe vaak moet dit herhaald worden?

Geen idee.

Laat jij het hier weten wat het eindresultaat is? Zal wel bij iedereen verschillend zijn, als het überhaupt werkt? Doe je dat met een gewone stofzuiger?
Het is natuurlijk maar net hoe erg je het hebt en als je huid nu erg rood is ben je misschien wat te heftig bezig geweest?

mwah

Zie hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Striae

Er is nog geen effectieve behandeling. Nu is Wikipedia niet de bron van alle wijsheid, maar als dit zo'n briljant idee was, dan werd het denk ik wel algemeen toegepast. En dat is niet zo.

Striae zijn scheuren in het onderhuidse bindweefsel. Kennelijk geldt daarvoor: eens gescheurd, blijft gescheurd. Daar helpt stofzuigen dan ook niets meer aan, het enige effect lijkt me dat je door dat gezuig mogelijk bloeduitstortingen krijgt. Ik zou er mijn tijd niet aan verdoen.

Groeten,

Temet

Guppie

Guppie

25-04-2019 om 10:22

Inwendige mens

Ik zou me allereerst verdiepen in waardoor striae ontstaat: tekorten aan voedingsstoffen als silicium, zink en diverse vitaminen. Bottenbouillon kan helpen het bindweefsel te versterken. Beter dus ook aandacht besteden aan de inwendige mens. Weet niet wat die behandeling zou kunnen doen.
https://naturesbestcosmetics.nl/5-redenen-om-dagelijks-collageen-te-eten/
https://www.plein.nl/blog/striae-verminderen

Flavia

Flavia

25-04-2019 om 11:11

Guppie

En weer van die fijne reclame sites die je blijkbaar promoot. Krijg je daar geld voor of zo.
Naturebestcosmetics is een commercieel bedrijf dat supplementen verkoopt. Het is pure reclame zonder onderbouwing, in de link die je geeft staan ook geen referenties naar wetenschappelijke onderbouwing of uberhaubt links naar onderbouwing.

En ook plein is niets meer dan een online drogist.

Maar ja, op vragen ga je toch nooit in, alleen maar links naar vage sites die vooral wat willen verkopen.

Nogmaals: krijg je er voor betaald om deze sites te promoten?

Niki73

Niki73

25-04-2019 om 11:38

Niks aan te doen

Wat een larie weer Guppie. Striae komen gewoon door te veel spanning op de huid. Niks meer en niks minder. Natuurlijk willen mensen daar graag een flinke duit aan verdienen door "remedies" aan te bieden, maar dat is pure geldklopperij.

Striae zijn gewoon onderhuidse scheurtjes, dat worden onderhuidse littekentjes, en die vervagen met de tijd (rood wordt wit en dus minder zichtbaar). Tijd heelt letterlijk alle wonden. Ik heb ze op mijn heupen, ontstaan toen ik 12 was en mijn heupen heel snel breder werden. Ik vind mijn striae, of wat ervan over is, best mooi eigenlijk. Ze zijn nu zilverachtig, maar bijna onzichtbaar.

40er

40er

25-04-2019 om 11:50

Stofzuiger

Daar maakte een vroeger schoolvriendin altijd zuigzoenen mee.
Maar dat bedoelde je niet 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.