Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

26-09-2011 om 11:18

Stroperig bloed zoon

Mijn zoon van 8 moest vanmorgen bloed laten prikken voor een allergie onderzoek. Alleen zijn bloed stroomde amper het buisje in. Het duurde echt heel lang voor het buisje vol was. Ik vroeg nog of dat niet raar was en de laborante meteen: nee, je moet je geen zorgen maken en vooral niet aan dat ene denken het kan veel andere oorzaken hebben.
Hm, ik dacht helemaal niet aan ' dat ene', maar vraag me wel af waardoor het bloed van een kind stroperig kan zijn. Iemand een idee? Ik kan nl niks vinden.
Moet ik dit aan de ha vragen of gewoon er van uit gaan dat het niks te betekenen heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

26-09-2011 om 11:31

Goede vaten

Fianna:
"Alleen zijn bloed stroomde amper het buisje in."
Vziw betekent dit meestal dat je soepele vaatwanden hebt, waardoor de vaatwand makkelijk als een soort dekseltje voor de naaldopening gaat zitten. En soepele vaatwanden zijn natuurlijk heel goed
Het kan sowieso zijn dat er niet helemaal goed aangeprikt is -dan stroomt het ook niet.

Fianna

Fianna

26-09-2011 om 11:58

Aha

een goed teken dus
Kan idd ook zijn dat ze niet helemaal goed prikte. Ze was geloof ik nogal zenuwachtig omdat ze een kind moest prikken.
Bedankt, ik ben gerustgesteld!

kaatje43

kaatje43

26-09-2011 om 17:46

Fianna

Wat bedoelde ze dan met dat "ene". Ik gaf vroeger bloed aan de bloedbank en ik lag altijd 3 x zo lang op die bank dan anderen. Ik vraag mij ook wel af hoe dat komt?

Fianna

Fianna

26-09-2011 om 19:54

Kaatje

Ik vermoed dat ze kanker bedoelde, ik heb niet verder gevraagd. Ik denk dat je er van uit kan gaan dat als je bloed hebt gegeven je bloedwaarden (rode en witte bloedcellen)gecontroleerd zijn en je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb ook begrepen dat het helemaal niet ongewoon is dat bloed bij afname langzaam stroomt. Nooit geweten!

mirreke

mirreke

27-09-2011 om 17:46

Hmm

ik zou echt volledig uitgaan van verkeerd prikken. Ik heb vroeger jarenlang bloed gegeven, of eigenlijk geen bloed maar plasma en trombo's. Daarvoor mocht ik elke zes weken komen opdraven, en bij trombo's nog vaker, ik ben dus echt heel vaak aangeprikt. En het was een wereld van verschil wie er prikte of hoe er geprikt werd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.