Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jet Burg

Jet Burg

21-06-2011 om 19:28

Stukje zijkant kies afgebroken

En nu? Morgen natuurlijk tandarts bellen. Ik heb nog nooit een afgebroken kies gehad. Ik heb er een wortelkanaalbehandeling in 4 kanalen gehad en hij zit vol met vulsel, en nu is er een kwart van de zijkant afgebroken. Moet ik nu bang zijn dat het vulsel loskomt, weet iemand of dat kan? En kan ik straks wel gewoon poetsen met de elektrische tandenborstel?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet electrisch

Ik zou er ver uit de buurt blijven met een electrische borstel, die gaan veel te hard te keer. Gewoon zachtjes en voorzichtig met een gewone borstel borstelen.

Tirza G.

Tirza G.

21-06-2011 om 22:22

Ben je gek

Ik heb een zorgelijk gebit , maar electrisch poetsen kan gewoon hoor! Als een vulling/opbouwwerk daar niet tegen kan, is het niet goed.

Tirza

Jet Burg

Jet Burg

21-06-2011 om 22:28

Ik ga het gewoon proberen

Ik heb er geen pijn aan, ook niet erg gevoelig, dus ik probeer het gewoon, kan altijd nog de gewone tandenborstel pakken. Maak mij denk teveel zorgen erom
Bedankt dames!

Vic

Vic

21-06-2011 om 22:49

Zenuwen?

Zitten er nog zenuwen in die kies, na een wortelkanaalbehandeling? Ik heb wel eens een afgebroken kies gehad (zaten twee vullingen in), en dat deed echt veel pijn. Helaas kon ik pas na anderhalve week terecht bij de tandarts, die droog opmerkte 'zo, daar zul je wel last van hebben'. Hij heeft de kies weer in elkaar geknutseld met een 'drievlaksvulling', en nu doet hij het weer prima. Ik poets overigens met een normale borstel.

Jet Burg

Jet Burg

21-06-2011 om 22:54

Vic

Als ik het goed heb, had ik 4 wortels en zijn ze alle 4 behandeld. Dan zijn ze toch "dood"? Hopelijk hoef ik niet zo lang te wachten zeg en zit ook niet echt op pijn te wachten, die heb ik al genoeg gehad met die kies.

Puck

Puck

22-06-2011 om 09:40

Vic, anderhalve week?

Tjonge Vic, anderhalve weeek. Da's lang! Wat zal jij afgevallen zijn in die tijd. Ik heb ook een keer gehad dat er een stuk van een al eerder gevulde kies afbrak en zelfs het drinken van lauwe thee deed giga pijn. Ik kon alleen nog maar met de andere kant eten.
Gelukkig heeft mijn tandarts voor dat soort gevallen wel spoedplekjes vrij en kon ik de volgende dag al terecht. Echt absurd dat jij anderhalve week heb moeten wachten.
En Jet: sterkte, ik hoop dat jij ook snel bij de tandarts terecht kan en fijn dat alle wortels in ieder geval al behandeld zijn, dat scheelt je nu een hoop pijn denk ik.

Jet Burg

Jet Burg

22-06-2011 om 10:12

Morgen

Kan morgen terecht. Vandaag ook nog wel, maar op een tijdstip dat ik mijn zoon van school moet halen, dus dat komt niet zo goed uit. Hopelijk kunnen ze 'm nog maken.
Bedankt voor de reacties!

Arawen

Arawen

22-06-2011 om 19:46

Ook zo'n kies

Hi Jet, ik heb ook zo'n kies. Eentje die al lang (na veel pijnlijke ellende) geleden dood is gemaakt. En die nu begint af te brokkelen. Tandarts wil graag dat ik er een implantaat voor in de plaats laat zetten, maar aangezien dat nogal een dure grap is heb ik daar niet zo'n zin in. Ze repareert 'm dus zolang het kan, en dat kan heel lang, volgens haar. Zolang er maar een stukje blijft zitten kan er telkens wel weer gevuld en geslepen worden.
Oveigens; bij een dode kies hoef je niet bang te zijn voor pijn. Ook handig bij de behandeling trouwens; geen verdoving nodig..

Sterkte
Arawen

Jet Burg

Jet Burg

23-06-2011 om 15:16

Arawen

Nou mijn kies is zo uitgeboord dat er weinig echte kies meer over is. Dus nu kan er nog een kroon op, hij was gelukkig gunstig afgebroken. Dus helaas moet ik er toch aan geloven, zo'n dure grap.
Maar goed, bij een volgende afbrokkeling is de kies misschien niet meer te redden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.