Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-12-2012 om 13:48

Suffe vraag over hoge bloeddruk

Een gevalletje van niet goed opgelet op school. Ik heb momenteel een infectie in de longen en daarvoor een prednisonkuur. Nu krijg ik hier flinke hartkloppingen van. Kan ik door veel thee of water te drinken mijn hartslag omlaag krijgen of gaat het alleen via maagdarmstelsel zo weer hup het lichaam uit en heeft het geen effect?

Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

12-12-2012 om 16:47

Hmm

Hoge bloeddruk heeft weinig te maken met hartkloppingen, en veel drinken helpt vziw tegen geen van beiden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-12-2012 om 17:00

Jammer

Het zou zo'n mooie oplossing geweest zijn. Om rustig te zitten en mezelf niet voorbij te rennen is al dat theedrinken wel goed. Bedankt, Tinus.

Rosa van der Zanden

Tinus_p

Tinus_p

12-12-2012 om 17:04

Thee

Neemrt niet weg dat theedrinken en veel rusten best wel een goed idee is
Neem t serieus: Een longontstekling is een zware infectie.

Rafelkap

Rafelkap

12-12-2012 om 19:04

Huisarts

Groene thee is dacht ik wel goed tegen hoge bloeddruk. Kan iig geen kwaad Ik zou je huisarts bellen, kan die je bloeddruk even opmeten en evt. de hoeveelheden aanpassen.

Tijgeroog

Tijgeroog

13-12-2012 om 12:05

Vooral...

...als die thee met leuk tijdschrift op je bed bezorgd wordt.

Vic

Vic

13-12-2012 om 15:12

Hartkloppingen en bloeddruk

Als je hartkloppingen hebt, hoeft dat niet te betekenen dat je een hoge bloeddruk hebt. Die twee dingen hebben niet (zoveel) met elkaar te maken. Hartkloppingen hoeft ook niet te betekenen dat je een te hoge hartslag hebt. Als het ritme niet regelmatig is, kan dat al heel vervelend aanvoelen.
Ik zou even naar de huisarts gaan. Die kan je bloeddruk meten en even een hartfilmpje maken. Daar heb je meer aan dan aan groene thee

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-12-2012 om 19:03

Gebeld

Ik moet elke paar dagen even bellen hoe het gaat. Als ik niet gek doe (vlug de trap op) dan gaat het wel. Ik moet me echt rustig houden maar dat is niet echt mijn aard. Mijn lichaam is hard aan het werk om te herstellen, dit hoort er een beetje bij. De ontsteking is minder aan het worden, ben alleen ontzettend moe. De kinderen zijn vooralsnog niet onder de indruk omdat ik iedere dag wel gewoon opsta en me aankleed en ook niet overgeef. Niet ziek betekent ook niet extra helpen . Maandag moet ik weer bellen, voorlopig ga ik ook niet aan het werk. Het lukt me nog niet eens om de minimale huishoudelijke taken te doen.

Rosa van der Zanden

Tijgeroog

Tijgeroog

14-12-2012 om 00:06

Longontsteking?

Had jij in februari niet ook al een longontsteking? (Samen met mij)

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-12-2012 om 09:21

Tijgeroog

Ik heb in feb een beginnende longontsteking gehad en ook nog een keer een beginnende beginnende longontsteking. Of zoiets. Ha heeft nu het woord longontsteking niet in de mond genomen maar ik voel me even rot als in feb. Anders, maar wel rot. Toen had ik helemaal geen energie, nu ben ik ook steeds trillerig en voel me zoals je je aan het begin van een zwangerschap kunt voelen. Totaal uitgewrongen.
Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.