Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

T-safe of multiload spiraal

Hi,

Na 20 jaar ga ik van de hormonen af, yes! Na mijn twee zwangerschappen ben ik weer aan de pil gegaan, daarna een mirenaspiraal (daar werd ik depressief van), weer een andere pil en nu de knoop doorgehakt: ik wil een gewonen koperspiraal. Na speuren op internet kwam ik uit op de t-safe (aangeraden door WHO, kan 10 jaar blijven zitten), maar vanmorgen bij mijn huisarts bleek dat ze die niet kende en altijd de multiload plaatst. Wat nu te doen? Vind het wel tricky om iets te kiezen dat ze nog nooit heeft geplaatst. Iemand ervaringen met de multiload? En de t-safe? Ik moet morgen beslissen, want hij moet besteld worden!
Bedankt!
Groetjes,
Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yvonne

yvonne

16-06-2011 om 13:35

Gyn

Als de huisarts iets nog nooit eerder heeft geplaatst en je wilt toch graag die dan zou ik naar de gyn. gaan. Die heeft veel meer ervaring met het plaatsen van spiraaltjes.

Fransien

Fransien

16-06-2011 om 14:50

Rutger stichting

Voor de artsen van de Rutger Stichting was dit vroeger echt dagelijks werk, die artsen werken nu voor de opvolgers, in A'dam heet die geloof ik DS70 ofzo. Vraag er je huisarts even naar.

Vic

Vic

16-06-2011 om 15:56

Gynaecoloog

Veel huisartsen plaatsen nog nauwelijks koperspiraaltjes. Dat heeft te maken met een vergrijzend patiëntenbestand en de opkomst van de Mirena. Ik ben voor het plaatsen naar mijn gynaecoloog gegaan. Ik heb geen ervaring met T-Safe maar lees daar wel positieve verhalen over. Als je een gyn vindt die er ervaring mee heeft, zou ik daarvoor kiezen. Het is wel heel prettig als hij 10 jaar kan blijven zitten, want het vervangen is geen pretje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.