Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Glippy

Glippy

22-11-2010 om 09:09

Tampon glijdt eruit

Ik heb sinds de geboorte van de tweede (toch al weer 7 jaar geleden)steeds erger last van het feit dat tijdens de menstruatie mijn tampon eruit glijdt. Of hij nou vol bloed zit, of aan het einde van de menstruatie vol vaginaal vocht, hij dreigt eruit te glijden tijdens het lopen. Ik probeer hem dan wel terug te duwen, maar dan glijdt ie er zo weer uit! Binnen twee uur na het inbrengen gaat ie glijden en als ik dan op het toilet ga zitten valt ie er gewoon uit! Ik gebruik de maat super (vanwege steeds heviger wordende menstruaties), maar zou dat te klein zijn? Ik word helemaal gek van maandverband, dat wordt altijd een touw dat tussen mijn billen gaat zitten, net als inlegkruisjes. Dat hou ik nog geen uur uit!
Kent iemand dit probleem? Gisteren in de stad had ik echt het idee dat ie eruit zou vallen en via mijn broekspijp op de grond zou vallen. (en er was natuurlijk geen wc te bekennen...) Het zit ook nog eens heel vervelend,zo'n tampon halverwege, doet gewoon zeer.

Weet iemand een oplossing?

Glippy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bekkenbodemspieren

waarschijnlijk zijn die te slap of heb je een verzakking, voor beiden helpen ws oefeningen om de spieren weer wat steviger te maken

joep

joep

22-11-2010 om 11:15

Super+++

Wat mien zegt kan ,maar het is niet de bedoeling dat je met de bekkenbodem de tampon moet gaan dragen, hij verzadigt nu gewoon te snel, mogelijk omdat je veel meer bloed verliest. Ik zou eerst eens de grootst mogelijke maat nemen en dan elke 2 uur vervangen.

Glippy

Glippy

22-11-2010 om 12:08

Bedankt

Bedankt voor de reacties.
Ik ben al van mini naar normaal en nu naar super gegaan. Het blijft. Ik ga de allergrootste eens proberen.
Ik schrik wel van de verzakking, zou dat echt zijn?
Vroeger had ik extreem sterke bekkenbodem spieren (turnen), maar nu heb ik verder geen klachten. Niemand er verder ooit last van gehad?

Glippy

Aïda

Aïda

22-11-2010 om 13:01

Ja hoor

Ik gebruik super++ en tijdens de dagen 2 en 3 moet ik elke 2 uur verschonen anders gaat hij glijden.
En dan vind ik het bij de OB erger dan bij de tampax.

Dus die dagen leef ik wat meer met de tijd..

Heb ik ook

Zeker OB tampons zijn vervelend. Ik gebruik nu Kruidvat eigen merk. Dat gaat wel goed, die zijn blijkbaar wat ruwer ofzo en glijden er nooit uit.

Hier ook

Ik ben overgestapt op de Libresse tampons, deze blijven beter zitten. Maar ik merk wel dat mijn tampon minder diep zit dan voordat ik 2 kinderen heb gebaard, misschien verzakking/slappe bekkenbodem. Eigelijk moet ik eens oefeningen gaan doen, maar het komt er op 1 of andere manier nooit van.

Hier ook verzakking

Hoi,
ik heb het ook! en ik heb een verzakking van blaas en vaginawand.
tampon gaat er wel in,maar hij komt er net zo snel weer uit.

zegt niet dat jij dat hebt, maar dit heb ik dus

Rembrand

Rembrand

23-11-2010 om 09:36

Zit niet "lekker" meer.

Ik gebruik al jaren geen tampons meer. Ik voel ze gewoon steeds zitten en op de één of andere manier irriteren ze zelfs mijn plasbuis.
Ik gebruik ze alleen nog maar als ik naar de sauna ga en dan ben ik blij dat ik daarna een maandverband kan gebruiken.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.