Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maria

Maria

19-06-2010 om 20:30

Tandarts kies trekken

Mijn dochter is 6. Haar melkkies moet er binnenkort uit. Deze is rot. Om te voorkomen dat andere kiezen aangetast worden moet de kies getrokken worden. Het lijkt me nogal heftig voor haar. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er nog tips?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
LaMama

LaMama

19-06-2010 om 21:58

Onder narcose

Hoi Maria,
Wat vervelend is dat, he? Mijn dochter was ook 6 toen haar kiezen eruit moesten. Een blijvende kies en een melkkies. Omdat het met vullen al misgegaan was, adviseerde de tandarts om het onder narcose te laten doen. Daar was ik niet blij mee, vond het wel veel risico's voor een paar kiezen, maar achteraf was het een heel erg goede beslissing. Dochter gaat nog steeds fluitend naar de tandarts en heeft alleen goede herinneringen aan het ziekenhuis.
Maar ik kan me voorstellen dat dat niet is wat de tandarts adviseert voor alleen een melkkies. Of wel?
Groetjes
LaMama

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-06-2010 om 22:43

Narcose?!

Meen je dat echt, dat er narcose werd geadviseerd? Goh, dat verbaast mij. Zal het wellicht erg tandarts-afhankelijk zijn?
Zoon van acht heeft 'een abonnement' op de tandarts. Boren, sealen, zenuwbehandeling, kies trekken... gewoon, in de tandartsstoel. Soms met verdoving, soms ook niet. De tandarts doet het erg leuk, is gewoon goed met kinderen. En een melkkies trekken is zó gebeurd, dat valt erg mee.

Drankje

Hoi,
bij mijn dochter van 3 is 3 weken geleden een kies getrokken.
wij gingen naar een speciale kindertandarts hier in haarlem. narcose doen ze niet,alleen als het meer dan een uur duurt.
wat ze wel kreeg,was een drankje. dat zorgt ervoor dat ze de wereld een beetje kwijt is en vooral dat ze achteraf niet meer weet wat er gebeurd is zodat ze niet bang wordt.
pijn voelde ze nog wel,maar een verdoving hielp daarvoor.

gisteren weer geweest voor controle en ze was absoluut neit bang!

succes

Annet

Annet

21-06-2010 om 13:14

Ja, verdoving

Mijn zoon van 10 kreeg een beugel en moest (om ruimte te maken) 4 kiezen laten trekken! We zouden het in twee etappes doen maar hij koos er na twee voor om dóór te gaan. Dapper van hem... Hij kreeg verdoving en dat vond hij niet zo'n prettig gevoel maar daarna was het een fluitje van een cent!
Succes!

Jolijt

Jolijt

26-06-2010 om 17:21

Wat een paardemiddelen!

Hier een vijfjarige met een al slecht doorgekomen melkkies; is getrokken gewoon met een verdoving. Bij negenjarige dochter is er een kies getrokken vanwege ruimtegebrek, gewone verdoving. Drie maanden later zat haar beugel niet meer lekker omdat er een vaste kies doorkwam en de melkkies er nog niet uit wilde. Wiebelen was het advies van de tandarts, maar dat hielp niks. Toen is ze zelf teruggegaan (eigen idee) en heeft gevraagd of hij die kies ook niet wilde trekken... en dat deed ie.
Als beloning krijgen ze van de tandarts een stuiterbal... ze willen het liefst iedere maand een keertje!

Bastet

Bastet

27-06-2010 om 19:57

Een ramp

Mijn dochter,tien jaar,moest ook een melkkies laten trekken,en schoot volledig in paniek,volgens haar bleef ze het voelen,dus vijf verdovingen later was de kies er eindelijk uit,echt een drama dus.Ik vrees dat ze de druk van het trekken ervaarde als pijn.
Bastet

Aggie

Aggie

01-07-2010 om 09:37

Ook drankje bij 4-jarige

Toevallig is net twee weken geleden bij mijn dochter van 4 de achterste kies getrokken. Gedaan bij een praktijk voor kindertandheelkunde (google er maar op) in Amsterdam. Omdat ze willen voorkomen dat juist die hele kleintjes een tandarts-trauma oplopen, krijgen die een drankje een half uur van te voren. Dat maakt (behoooorlijk) ontspannen en ze vergeten na afloop grotendeels wat er precies gebeurd is. Verder is het dan een gewone behandeling met verdoving.
Ik vond het wel een gek idee, zo'n middel, maar ik denk niet dat ze er anders zo rustig onder was gebleven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.