Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kiesje

kiesje

13-09-2011 om 10:23

Tandartsvergoedingen < 21 jaar?

Weet iemand hier hoe tandartsen vergoed worden voor hun diensten aan mensen onder de 21 jaar? Kan het zo zijn dat een gaatje vullen onder de 21 jaar voor de tandarts minder oplevert dan een gaatje boven de 21 jaar?
Ik vind het zo frappant dat mijn zoon van jongs af aan nog nooit één gaatje heeft gehad en bij de 2 halfjaarlijkse bezoeken na zijn 21-ste verjaardag iedere keer wel 1 gaatje...

Wantrouwen is een gevoel dat mij normaal niet zo eigen is en ik voel me daar ook niet prettig bij maar ik begin toch vraagtekens te krijgen: toen ik aanvullend verzekerd was tot 375 euro/jaar voor tandartsverrichtingen kwam ik jaarlijks rond dat bedrag uit. Toen ik het ophoogde naar 750 euro per jaar komen de rekeningen meer die richting uit. Ik moet dus ook ieder half jaar e.e.a laten doen aan mijn gebit. Hij behandelt meteen bij de controle, dat maakt het vragen van een second opinion net wat lastiger.

Zie ik spoken en slaat dit echt nergens op of moet ik omzien naar een andere tandarts?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

13-09-2011 om 10:52

Acta

daarom was ik blij dat ik bij de Acta zat toen de jongens klein waren, altijd betrouwbaar advies en controle

100%mama

100%mama

13-09-2011 om 12:04

Nee

absoluut niet. Er zijn vast gestelde tarieven (de UTP code's) en of je nu 17 bent of 22, een gaatje blijft dezelfde vergoeding houden voor de tandarts.

Tirza G.

Tirza G.

13-09-2011 om 15:17

En bovendien

Weet jouw tandarts toch niet voor hoeveel jij bent verzekerd?

Tirza

Lijf/eetpatroon veranderd

Toen ik jong was (vroegah...) had ik nooit gaatjes. Toen ik 20 werd kwamen ze achter elkaar.

In die tijd is mijn leven ook behoorlijk veranderd, in vele opzichten. En ook mijn eetpatroon bv.

Dus misschien moet je het in een andere hoek zoeken, met de loop der jaren veranderd het lijf, en zo ook je gebit.

kiesje

kiesje

15-09-2011 om 08:52

Vecozo

Iedere zorgverlener kan inloggen op 'vecozo' waar getoond wordt waar en met welk polisnummer zorgvrager verzekerd is en welke aanvullende verzekering er is afgesloten. Koud kunstje om de bijbehorende tandartsvergoeding dan uit te zoeken lijkt me.
Verandering van leefstijl/verzorging is niet van toepassing.
Ik weet dat er vastgestelde tarieven zijn, maar ik vroeg me af of er een regeling was zoals voorheen bij de huisarts, dat de zorgverlener een vast bedrag kreeg per ingeschreven patient, ongeacht het aantal zorgvragen.
Klinkt eigenlijk niet echt logisch voor tandartszaken realiseer ik me.

100%mama

100%mama

15-09-2011 om 20:19

Nee kiesje

Ik weet dat er vastgestelde tarieven zijn, maar ik vroeg me af of er een regeling was zoals voorheen bij "
"de huisarts, dat de zorgverlener een vast bedrag kreeg per ingeschreven patient, ongeacht het aantal zorgvragen.

Klinkt eigenlijk niet echt logisch voor tandartszaken realiseer ik me."

Nee, da's idd niet echt logisch (grapje!)....

Maar volgend jaar vervallen de UPT code's en kan je "sjoppen" naar de goedkoopste tandarts! (of dat de kwaliteit verbeterd vraag ik mij dan wel af, maar goed)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.