Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Frimowobame

Frimowobame

13-09-2010 om 20:14

Tanden trekken bij kind van 8

Ooo Help!!!!!!!
Bij mijn zoon van 8 moeten al zijn vier hoektanden getrokken worden. Deze zitten de mieuwe tanden zo erg in de weg dat als ze al gaan doorkomen totaal verkeerd staan (is er al 1 door).
Z'n moeder (ik dus) zie er meer tegen op dan hij zelf.

Maandag gaat het gebeuren. De tandarts weet nog niet hoeveel er tegelijk kunnen. Ik hoop allemaal ineens dan zijn we ervan af.

Heeft iemand hier ervaring mee? Vind hem nog zo jong.

Grietjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nog jonger

Ik was 4 toen er noodgedwongen tanden/kiezen getrokken moesten worden. En ik heb het overleefd Maar het scheelt denk ik dat ik er gewoon bijna niks meer van weet.

Bij deze leeftijd kun je het natuurlijk goed uitleggen. Het enige wat pijn gaat doen (als het goed is) is de prik van de verdoving. En dan misschien wat napijn waar je paracetamol voor kunt gebruiken (zorgen dat je dat in huis hebt dus).

Probeer zelf in elk geval kalm te blijven, daar heeft ie het meeste aan. Succes in elk geval!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-09-2010 om 18:35

Zoon ook

Zoon was 7 toen een kies werd getrokken. Natuurlijk was het even vervelend, maar het ging prima. Nu hebben wij ook een erg fijne tandarts die goed met kinderen is (in ieder geval met die van ons). Zoon had eerder ook al een zenuwbehandeling gehad. En gelukkig gaat hij nog steeds zonder angst of weerstand naar de tandarts.
Je schrijft dat je er zelf veel moeite mee hebt. Overweeg dan om lekker thuis te blijven, en je man of iemand anders die hier nuchter in staat mee te laten gaan.
Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.