Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jaune

Jaune

09-12-2009 om 13:03

Tanden

Hallo,

Nu ik wat ouder aan het worden ben (45+), merk ik dat mijn tanden wat geler worden. Ik poets goed en alles, maar drink ook koffie, thee, rode wijn enz. Nu zie je zoveel over het bleken van tanden met de nodige voor-en-na-foto's, maar om nou van die hele witte Hollywood-tandjes te hebben, vind ik ook niks. Gewoon weer ietsje frisser, ietsje minder geel en ik ben al blij. Wie heeft ervaringen met een behandeling of een product en, ook belangrijk, hoe duur is dat?

Bedankt alvast voor het antwoord.

Jaune

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

09-12-2009 om 13:41

Wat niet...

Ik heb 1 tand die erg ging verkleuren. De tandarts stelde voor het te bleken met spul wat ze erin stopte en wat het van binnenuit bleekt. Ik ben geloof ik wel 7 x terug geweest voor het het gewenste resultaat gaf en na een half jaar begon het verkleuren weer opnieuw. Dus dát zou ik afraden ....

margje van dijk

margje van dijk

09-12-2009 om 13:47

Tja, dat verschilt (reina)

Ik heb ook zo'n tand, Reina, en bij mij werkt dat juist heel goed. Mijn ene voortand wordt langzaam grijs, maar als ik hem dan weer eens laten bleken (inderdaad van binnenuit), dan is hij weer tien jaar goed. Ik heb het nu net weer laten doen en hij is weer prachtig wit.

Maar volgens mij is dit toch niet de manier voor Jaune, want in mijn geval is mijn tand gewoon morsdood, en dat geldt bij jou niet neem ik aan.

Ik denk inderdaad dat jij gebaat zou kunnen zijn bij 'witmakende tandpasta' of zoiets. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zou het trouwens gewoon even aan de tandarts vragen.

Margje

Van binnenuit

Dat is inderdaad wat anders. Bleken van binnenuit. Word volgens mij ook vergoed door de verzekeraar maar dan moet de tand wel geplaatst zijn door de tandarts. En dat is wat anders dan tanden bleken van buitenaf. Zoals je op tv ziet. Dat is een cosmetische behandeling en wordt niet vergoed.

Schijnbaar wil polijsten bij de tandarts ook weleens helpen. Ik ga het in januari proberen...zou ook wel wat tintjes lichter willen

100%mama

100%mama

09-12-2009 om 15:18

Kosten enzo

Er zijn verschillende methode's om je tanden te bleken. Je kan je tanden door de tandarts laten bleken, dit gebeurt door middag van ene bleek product in combinatie met een lamp, je kan ook het thuis bleken doen. Je krijgt dat een op maat gebitje waarin je elke avond vloeistof moet doen en die gedurende de nacht in je mond moet houden.

Afhankelijk van wat je eet of drinkt blijft de kleur 3 tot 5 jaar aanwezig, hierna kleurt het langzaam terug naar je oude kleur. Drink je rode wijn, koffie, thee dan kan je ervan uit gaan dat je sneller op je oude kleur zit. De kostent varieren per tandarts omdta er verschillende producten op de markt zijn. Wat ik je afraad is om naar zo'n alles in 1 winkel te gaan. We hebben ze hier zitten, doen ze ondertussen gelijk je teen nagels even. Bleken is een behandeling die medische kennis nodig heeft. De bijwerkingen van niet juist gebruik kunnen zeer heftig zijn, denk aan brandblaren dordat het tandvlees niet goed genoeg is beschermt tijdens de behandeling. Deze behandeling wordt idd niet vergoed door de verzekeraar gezien deze onder cosmetisch valt. Tussen de 200 & 500 euro zo.

Met polijsten bleek je geen tanden. Het kan zijn dat je aanslag op je tanden hebt, die worden wel weg gehaald met polijsten waardoor je tanden niet witter worden, maar zijn eigenlijke kleur terug krijgt zodat het lijkt alsof ze witter zijn.

Bleken van binnen uit is hierbij uitgesloten. We bleken idd veelal van binnen als de tand grijs is doordat de zenuw is afgestorven.

Je wilt geen amerika smile (en terecht, hahah) als het goed is kijkt de tandarts naar je huidskleur, haarkleur en ogen. Dit doen z eom de kleur zo natuurlijk mogelijk te houden en zulen dit in overleg met jou moeten doen.

Ben benieuwd!

Kijk uit!

kijk heel goed uit met thuisbleek middelen,een vriend van ons is tandarts en die ziet veel mensen die deze middelen hebben gebruikt,gevolg:het glazuur van je tanden beschadigd erdoor,je wilt niet weten wat voor problemen daardoor ontstaan,een en al ellende!

100%mama

100%mama

09-12-2009 om 20:41

Klopt

Gebruik ten alle tijden bleekmiddelen welke je bij je tandarts afneemt! Overigens werkt dit ook veel beter omdat er een bitje op maat wordt gemaakt. Thuisbleekmiddelen van Tell sell dus nimmer aanschaffen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.