Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

15-11-2011 om 20:19

Te nauwe voorhuid zoon 6

Zoon van 6 heeft een te nauwe voorhuid. Hij klaagde de laatste tijd over pijn bij het plassen en zijn voorhuid is geirriteerd. Bloedde ook een beetje vanmorgen.
Bij de ha geweest en ze heeft een hormoonzalf voorgeschreven. Volgens haar moet ik dat minstens 3 maanden aanbrengen, maar in zijn geval (ze vond zijn voorhuid wel erg nauw, er zit ook wel een erg lange tuut aan) dacht ze dat het wel 6 maanden zou kunnen duren. Nou lees ik overal dat het binnen 8 weken al effect moet hebben. En op de ene site lees ik dat er vanaf 5 jaar sprake kan zijn over te nauwe voorhuid en op andere site weer pas vanaf 16 jaar. Nogal een verschil.
Wie heeft ervaring hiermee? Ik ga de komende tijd smeren en hopelijk helpt het! Een besnijdenis zie ik nl echt niet zitten.
Iemand die me kan vertellen dat het geholpen heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Smeren werkte hier prima

Lang tuutje, ballonnetjesplassen.

Eerste keer 6 weken gesmeerd, daarna nog 3 keer moeten herhalen (met intervallen van 1 a 2 jaar). 't Zit nu helemaal goed.

jds

jds

16-11-2011 om 22:57

Idd smeren

Goed laten douchen (ik noemde het kiekeboe spelen), en het hemzelf laten doen; bacterien worden verwijderd en de huid blijft soepeler. Daarbij werkt het water enigszins als glijmiddels, waardoor het beter gaat, dan 'op het droge'.
Het middeltje had gelukkig al na 1 week effect, want hij heeft behoorlijk veel pijn eraan gehad (ook zelf laten aanbrengen), en daarna nog 2 weken doorgesmeerd voor de zekerheid. Wel erbij blijven staan met douchen (als het geen problemen geeft in onbekend-wat-voor-opzicht), zodat er goed ge-kiekeboe-d wordt. Ook na een half jaar weer opnieuw, maar nu gaat het goed. Hij weet nu wat de gevolgen zijn als dit niet consequent gedaan wordt.
En als de pijn blijft aanhouden, dan toch terug naar huisarts.
Succes.

Tango

Tango

17-11-2011 om 21:21

Op welke leeftijd

is het belangrijk dat jongetjes hun voorhuidje helemaal naar achter kunnen doen om het goed schoon te maken. Bij Tangozoon van 7 doet het pijn om het huidje helemaal naar achter te doen. Hij heeft verder geen klachten bij plassen e.d. Hij heeft het huidje eerder wel naar achteren kunnen krijgen omdat hij het toen zelf heel vaak deed in bad (was toen 4 jaar, denk ik). Hadden we er natuurlijk in moeten houden, inmiddels lukt het dus niet meer. Maar is dit erg? Volgens Tangoman hoeft het pas als hij 12 is, maar dat lijkt me dus weer erg laat

Pubertijd

Bij de pubertijd moet het los zitten. Door de groei gebeurt dat vaak vanzelf. En anders spelen ze het rond die tijd vaak ook zelf wel los.

Fianna

Fianna

24-11-2011 om 22:46

lijkt nu al wat beter te gaan! Da's mooi, nog even doorsmeren enz en ik denk dat het helemaal goed komt.
Bedankt voor de positieve ervaringen. Vond het eerst een gek idee om er creme op te smeren wat de huid dunner maakt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.