Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Te veel speeksel, ik word er gek van!

heel het internet al afgestruind en ik denk eigenlijk dat ik maar naar de huisarts moet (of naar de tandarts), maar misschien is er hier iemand die dit probleem herkent:
ik heb last van overmatige speekselproductie. Ik word er helemaal gestoord van en hoe meer ik er aan denk hoe erger het wordt (dat is logisch, dat weet ik, maar ik kan er niets aan doen). Ik kan er ‘s nachts niet van slapen en ben verder de hele dag aan het slikken.
Ik heb geen pijn en geen opgezette klieren, alleen gewoon veel te veel speeksel. Iemand??

Vast bedankt voor je reactie, ik ben echt een soort van hopeloos…..

https://www.erasmusmc.nl/nl-nl/patientenzorg/aandoeningen/speekselvloed-overmatig-hypersalivatie#

Ik denk dat je even bij de huisarts langs zou kunnen gaan, dan kan deze je evt doorverwijzen om naar oplossingen te zoeken.

-monique

-monique

05-01-2023 om 18:38 Topicstarter

Max88 schreef op 05-01-2023 om 18:33:

https://www.erasmusmc.nl/nl-nl/patientenzorg/aandoeningen/speekselvloed-overmatig-hypersalivatie#

Ik denk dat je even bij de huisarts langs zou kunnen gaan, dan kan deze je evt doorverwijzen om naar oplossingen te zoeken.

Dank je Max, dat ga ik wel doen denk ik maar, want het is echt niet fijn.
Toch hoop ik ook nog op een reactie van iemand die er ervaring mee heeft…..

-monique schreef op 05-01-2023 om 18:38:

[..]

Dank je Max, dat ga ik wel doen denk ik maar, want het is echt niet fijn.
Toch hoop ik ook nog op een reactie van iemand die er ervaring mee heeft…..

Ik heb het zelf 's nachts, maar niet voldoende om er een oplossing voor te zoeken. Vooral vlakbij het in slaap vallen; de totale ontspanning, verstopte neus, mijn gezicht te diep in het kussen gedraaid, waardoor er druk tegen de kaak komt en de mond opent. 

Ik heb er, voor mijn gevoel, nu ook meer last van dan gewoonlijk maar hoop dat het weer mindert zodra ik mijn klikgebit heb (ergens volgende maand). Want ik kan me niet herinneren dat ik er altijd al zoveel last van had. 

ik heb t ook gehad en bleek een ontsteking te hebben in mijn mondslijmvlies dus zou even langs de tandarts gaan.

-monique

-monique

06-01-2023 om 16:21 Topicstarter

dank voor de reacties! Zojuist de tandarts gebeld, die heeft vakantie tot maandan, dus maandag maar terugbellen……

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.