Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-02-2015 om 18:06
Kunnen jullie zo de curve zien of moet je daarvoor ingelogd zijn? http://www.borstvoeding.com/groeicurve/growthcurve/curve_weight/72585/-1/1
Dit is de gewichtscurve van onze zoon van morgen 6 weken oud. Hij is geboren met 36 weken en woog toen een hartstikke mooi gewicht van 3210 gram. Vandaag woog hij op het CB 3580 gram. Echt veel te weinig. Zie ook de curve, die loopt bijna vlak.
Hij groeit erg weinig. Dat merkten we in het begin al op en om die reden hebben we hem thuis al wat vaker gewogen. Toen hij 4 weken was waren ze op het CB bezorgd over zijn groei en kregen we het advies om bij te voeden en een week later terug te komen voor extra wegen. Vorige week konden we niet terug omdat we allemaal de griep hadden dus vandaag ben ik alsnog voor het extra weegmoment gegaan. Helaas dus weer erg weinig aangekomen.
Hij krijgt borstvoeding en krijgt nu na elke voeding 50 cc gekolfde melk. Dat gaat nooit op. Hij lijkt na de borst al vol te zitten en zit echt tegen die fles aan te hikken. Volgens de lactatiekundige drinkt hij goed en effectief. We passen inmiddels ook borstcompressie toe. We zijn bij een osteopaat geweest en bij de huisarts. Tot nu toe niemand die weet waarom hij zo weinig aankomt.
Hij is een hartstikke vrolijk en alert mannetje. Hij kan nog niet lachen maar we krijgen regelmatig complimenten over zijn heldere stralende oogjes waarmee hij laat zien dat hij heel graag zou willen lachen. Hij huilt zelden en is makkelijk te troosten wanneer hij wel huilt. Hij plast en poept genoeg.
Het CB wil nu dat we flesvoeding bij gaan geven. Maar onze dochter groeide als een speer op dezelfde borstvoeding dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Als ik zo naar hem kijk is het een gezonde baby waar niets mis mee is. Hij komt alleen erg weinig aan. En ik probeer me er maar bij neer te leggen dat hij misschien gewoon niet zo'n grote baby is en het positieve ervan in te zien: hij past nog steeds in al die leuke kleertjes in maat 50 .
Maar ja, de zorgen verdwijnen niet helemaal. Ik weet niet precies wat ik zoek, misschien enkel een plek om het even van me af te typen. Maar misschien is er hier iemand die dit herkent? Of nog advies heeft waar we niet aan hebben gedacht? We blijven in ieder geval gekolfde melk bij geven en gaan volgende week terug naar het CB voor een nieuw weegmoment.
15-03-2015 om 14:50
goed voeden?
drinkt hij wel goed de borst leeg? 'achtermelk' heeft een andere samenstelling. Ik zou me (als je alles boven gelezen hebt) ook laten doorsturen.
15-03-2015 om 21:30
Niet meer nodig
Hij groeit nu goed, mooi stijgend lijntje in de curve. En hij is onzettend vrolijk!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.