Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

07-11-2012 om 09:55

Teennagel

Van de week heb ik mijn voet onder de deur gekregen, mijn teennagel van grote teen werd wat blauw. Nu lijkt ie aan een kant nogal los te zitten en er komt vocht onder vandaan... Ik heb er nu maar even een pleister omgedaan. Maar wat kan ik verwachten, gaat die nagel er af?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn ervaring

Ai, dat is een pijnlijk ongelukje geweest
Ik ben geen expert op het gebied van nagels, maar heb een vergelijkbare situatie meegemaakt. Het viel mij op dat er nagel, of iets tussen stevig vel en nagel in wordt aangemaakt vanuit het weefsel onder de nagel en niet alleen vanuit de nagelriem. In jouw geval zou ik met een pleister proberen de los zittende nagel een tijdje op zijn plek te houden zodat het gevoelige weefsel eronder beschermd is. In de tussentijd zal het lichaam zelf vervanging voor de nagel aanmaken en (hopelijk) daarna pas zal de nagel loslaten.

krin

krin

07-11-2012 om 11:24

Ik denk het wel

Maar dat vocht dat eronder zit, lijkt me niet zo fijn. Schoonhouden (biotexbadje?) en pleister eromheen, en je de komende weken - maanden - verbazen over hoe langzaam nagels groeien

Inderdaad

inderdaad wat Josephine zegt. Dochter heeft dit voorjaar het zelfde aan de hand (aan de voet dus gehad. We zijn er mee naar de HA gegaan omdat ik geen idee had wat ik er mee aan moest. De nagel zo lang mogelijk laten zitten cq. helpen op zijn plaats te blijven om de huid eronder te beschermen. De nagel komt uiteindelijk wel los. Oppassen met biotex en weken dat het niet te week wordt.

Bij dochter heeft het een tijd geduurd maar er zit nu weer een nagel.
Beterschap!!

Madelon

Madelon

07-11-2012 om 21:09

Denk het...

Ik kreeg een stalen logeerbed op mijn teennagel van de grote teen, het was een nachtmerrie. De nagel kwam i.d.d. los na verloop van tijd en maanden later is hij eruit gegroeid en heb ik t laatste stukje afgeknipt.
Het is wel een mogelijke bron van infecties zo'n beschadigd nagelbed, dus ben voorzichtig met viezigheid, neem af en toe een kort voetbadje met soda of biotex en een keer a/d huisarts laten zien kan geen kwaad.
Ik heb zelf niet steeds pleisters geplakt omdat ik het zo luchtig mogelijk wilde houden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.