Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

zon

zon

17-09-2009 om 10:10

Temperatuur

Ik vraag me even iets af. Waarom heeft de ene persoon het veel sneller koud als de andere persoon en hoe kan het dat onze middelste dochter (2jaar) altijd zonder deken slaapt (tot vorige week alleen met nachthemd, nu met een dunne pyama)en het toch niet koud heeft en ook echt niet koud aanvoelt? Ik ben bij haar altijd bang dat ze het koud heeft aangezien iedereen onder een dekbed ligt terwijl zij nog steeds gerust in haar blootje zal gaan slapen, dit kan toch kwaad zolang ze niet heel koud aanvoelt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen zorgen

Ik weet nog dat zoontje van 7 maanden ontzettend ziek was, en we midden in de nacht een dokter moesten laten komen. Hij adviseerde om zoon op luier na helemaal uit te kleden, want hij had vreselijk hoge koorts. Ik vond het maar niks, 't arme kind, hij zou het toch enorm koud krijgen. Maar de dokter zei: zolang hij slaapt is hij comfortabel en heeft hij het niet te koud, en dat klopte.

Ik heb wel eens begrepen dat het te maken heeft met je basislichaamstemperatuur en je bloeddoorstroming. Als je een lage basistemperatuur hebt (ik heb normaal 36.4), dan heb je het eerder koud, zeker als ook je bloeddoorstroming niet zo goed is.
Mijn zoontje heeft ook een lage temperatuur en het ook eerder koud, dochter is normaal 37.nog wat en heeft het bijna nooit koud en voelt ook altijd warm aan.
Tot zover mijn niet wetenschappelijke uitleg

mar-ank

mar-ank

17-09-2009 om 21:11

Verbazend

Ik verbaas me er ook altijd over dat mijn kinderen nog in korte mouwen en blote benen naar buiten gaan, terwijl ik al een lange broek, sokken en een lekkere fleece aantrek. En ze hebben het echt niet koud zeggen ze!

Hanne.

Hanne.

18-09-2009 om 11:39

Hier ook grote verschillen

Man slaapt met t-shirt onder een dekbed en begon van de week over waar het 2e deel van z'n 4 seizoenen dekbed is.

Zoon licht met alleen pyama broek half onder het dekbed (uit eigenwijsheid) maar zweet de hele nacht als een otter

Ik slaap naakt onder een super dun dekbed waar ik nu half onder lig, en waar ik het de rest van de winter mee ga doen.

Dochter slaapt nogsteeds onder een lakentje met alleen een dun nachthemdje aan (en kruipt meestal onder het lakentje vandaan)

Maar iedereen heeft het 's morgens warm..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.