Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacquel

Jacquel

09-06-2020 om 14:22

Terugkerend korstje

Een tijd geleden had ik een klein rond rood korstje (2 mm) op mijn hand. Het duurde erg lang voordat het eraf viel. Toen vormde zich een nieuw klein rood korstje. Dat viel er na lange tijd ook af. Toen zicn een derde korstje vormde, dit keer wit, ben ik ermee naar de huisarts gegaan. Hij had geen idee wat het was, maar het was geen kanker en dus niet zorgwekkend.

Ik ben nu toe aan mijn zesde korstje en vind het ondertussen wel zorgwekkend. In ieder geval word ik het zat. Die korstjes blijven steeds enkele maanden zitten. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Geinteresseerde Meelezer

Geinteresseerde Meelezer

09-06-2020 om 14:27

Belangstelling gewekt

Mijn man heeft ook zo'n soort plekje op zijn kaaklijn. Steeds korstjes die er af vallen na een tijdje en weer terugkomen. Ik krijg hem er niet mee Nasr de dokter. Gaat wel over zegt hij. Inmiddels bijna een jaar verder en geen idee wast het is.

Pirata

Pirata

09-06-2020 om 14:32

Psoriasis?

Is het wellicht psoriasis?

Guera

Guera

09-06-2020 om 14:35

Dermatoloog

Ik zou naar dermatoloog gaan. Kan wel huidkanker zijn. Dermatoloog heeft daar meer kaas van gegeten lijkt mij

Pennestreek

Pennestreek

09-06-2020 om 14:37

Toch een vorm van huidkanker?

Heb je al eens online gekeken? Bijvoorbeeld hier:
https://www.huidinfo.nl/h/huidkanker/

Er zijn zoveel verschillende verschijningsvormen, ik zou toch eens een verwijzing naar een dermatoloog vragen aan je huisarts.

Jacquel

Jacquel

09-06-2020 om 15:46

Toch kanker?

Ik had inderdaad al naar kanker gezocht, en het lijkt nog het meest op een keratoacanthoom. Maar het is goedaardig. Vandaar dat ik het even aangekeken heb. Alleen word ik het wel zat intussen.

Huisarts.

Je bent geweest en het is goedaardig. Verder heeft hij geen idee wat het wel is. Je zou kunnen bellen om te overleggen of je door kan naar de dermatoloog. Het kan van alles zijn, inderdaad psoriasis, een schimmeltje, allergie of een ontsteking. Je maakt je zorgen, het gaat blijkbaar niet vanzelf over, dus overleggen met je huisarts of assistente.

Huidtherapeute.

Kan ook een optie zijn misschien?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-06-2020 om 16:09

Al jaren

Ik heb zoiets al jaren. De huisarts vermoedt dat het ooit eens een ingegroeide haar is geweest. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, maar aangezien ik er nog niet dood aan ben gegaan zal het wel niet zo ernstig zijn.
Huisarts wilde het aanstippen met vloeibare stikstof, maar de laatste keer dat ik dat liet doen bij iets heb ik er een litteken van gehouden.

Pennestreek

Pennestreek

09-06-2020 om 16:52

Phryne

de crux zit hem natuurlijk in het woordje 'nog' in jouw post .

Nee, zonder gekheid, de kans dat het niets ernstigs is is natuurlijk groot, maar iets dat nu goedaardig is hoeft dat niet te blijven... Daarom is er bij mij ook een basaalcelcarcinoom verwijderd 10 jaar terug. Omdat het bij mijn oog zat, en via je oog zijn de hersenen onaangenaam dichtbij als het om kanker gaat, aldus de dermatoloog destijds. Ik zou in ieder geval liever het zekere voor het onzekere nemen. En iets op de rug van je hand is gewoon ook lastig. Ook daarom zou ik het liever kwijt zijn.

Kun je het niet ‘gewoon’ laten weghalen door de huisarts?

Omdat het je ergert? Dan sturen ze t sowieso op naar een lab voor een weefseltestje, dat gebeurt ook met iedere moedervlek of ander dingetje dat je laat weghalen. Mocht de huisarts Onverhoopt ongelijk hebben dan kan er indien nodig altijd nog iets meer actie worden ondernomen. Was t wel gewoon goedaardig dan is t in elk geval weg.....

Jacquel

Jacquel

09-06-2020 om 22:41

Goed idee

Huisarts heeft het korstje wel weggehaald en door een vergrootglas bekeken. Daarna weggegooid. Ik kan hem vragen om het nu op te sturen.

Jacquel

Jacquel

13-06-2020 om 12:58

SkinVision app

Ik heb vandaag de SkinVision app gedownload, aanbevolen door mijn zorgverzekeraar. Die betaalt ook de kosten (normaal betaal je per check, voor mij dus gratis). De app, die 80-90% betrouwbaar zou zijn, beoordeelt de plek als hoog risico. Ik ga dus toch maar een verwijzing bij de huisarts halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.