Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ADHD-ertje?

ADHD-ertje?

09-04-2009 om 22:27

Testen of niet

Als ouder van twee kinderen met de diagnose ADHD twijfel ik enorm of ik mezelf zal laten testen. Ik herken wel veel, maar vraag me af of de diagnose iets zal toevoegen. Ook ben ik bang dat ik door eventuele medicatie zal veranderen in een compleet ander persoon. Zijn hier meer volwassenen die zich hebben laten testen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

10-04-2009 om 10:12

Grootste vraag

Ben je gelukkig met jezelf en je leven ?
Zo ja, laat het lekker zo.
Overigens, als je jezelf laat testen, betekent dat niet automatisch dat je ook medicijnen moet nemen. Het levert misschien wat antwoorden op als het wel zo blijkt te zijn en daardoor misschien wat rust.
Jakiro

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-04-2009 om 19:07

Mijn zus

Mijn zus (47 jaar) heeft zich twee jaar geleden laten testen en heeft ADD. Ze slikt Concerta en voor het eerst in haar leven voelt ze zich lekker in haar vel en kan ze zichzelf zijn. Ze heeft nooit een studie kunnen afmaken, kon nooit een baan lang behouden, idem met relaties. Ze was altijd chaotisch en liep constant tegen de onrust in zichzelf aan. Ze is erg creatief maar de ADD belemmerde haar gigantisch in het ontplooien van die creativiteit. De puzzelstukjes zijn eindelijk op hun plek gevallen en wat haar betreft is haar "tweede leven" begonnen. Ze vindt het jammer dat ze niet eerder is gediagnosticeerd maar goed, beter laat dan nooit. Testen kan zinnig zijn. Het hoeft niet automatisch in te houden dat je ook aan de medicijnen gaat maar in veel gevallen zorgt medicatie er wel voor dat je juist jezelf kan zijn zonder de drukte en onrust.

ADHD-ertje?

ADHD-ertje?

10-04-2009 om 22:11

Besloten

om toch in ieder geval met de huisarts te gaan praten en een en ander te laten onderzoeken. Hoe dan verder, dat zien we dan wel weer. Anders zal ik altijd mezelf blijven vragen, zou ik?

Druktemaker

Druktemaker

12-04-2009 om 12:05

Niet onderzocht

Maar ik weet zeker dat ik het ook heb. Mijn 2 kinderen hebben het en ik herken heel veel in hun. Ik kan het laten onderzoeken maar ik vind het best zo. Ik heb al 18 jaar een relatie ik werk ook al 17 jaar bij dezelfde werkgever, administratie is op orde, het huis is soms een zootje maar niet te vies. Kortom ik functioneer best wel redelijk. Tja ik heb mijn adhd momenten, ook op mijn werk. Soms lastig en soms ook een uitkomst.
Er is mij ook gevraagd of ik het wilde laten onderzoeken zodat ik hulp (medicatie/therapie) kon krijgen. Nu heb ik geen behoefte aan aan hulp en dus ook niet aan een officiële diagnose.Als je daar wel behoefte aan hebt moet je je gewoon laten onderzoeken. Wie weet heb je er wat aan.

Druktemaker

Druktemaker

12-04-2009 om 12:07

Oja

Wat je je ook moet afvragen, wat wil ik met een diagnose. Dat is denk ik het geen wat je je af moet vragen. Toen ik nog bij een kinderpsycholoog liep voor onze 2e adhd-er heeft ze eens gevraagd of ik behoefte had aan een diagnose. En dat er vaak met een diagnose ook verwacht wordt dat je een behandeling krijgt (therapie/medicatie).

Wel gedaan

diagnose ADHD gekregen, ritalin gekregen, en dat bevalt me nog steeds heel goed. Heb het in een dusdanige dosis dat het de "creatieve kanten" van mijn persoonlijkheid niet aantast (was ik bang voor) maar wel zorgt voor meer rust in mijn koppie. Bovendien vielen veel puzzelstukken op hun plaats. Ben dus achteraf blij dat ik het wel gedaan heb.

(Nog afgezien van het feit dat ik met ritalin op veel meer kan hebben van mijn ook-ADHD tiener)

Martine

ADHD-ertje

ADHD-ertje

13-04-2009 om 21:50

Wat een verschillende reactie's

en ik vind het zo moeilijk, ga toch maar bij het begin beginnen, een afspraak bij de huisarts maken.

Wordt vervolgd....

Rustigerd

Rustigerd

23-04-2009 om 13:12

En, adhd-ertje?

En wat zei de huisarts, ADHD-ertje?
Je draadje heeft me trouwens aan het denken gezet. Hier 1 zoon met ADHD. Onlangs zei iemand me dat hij het zéker niet van een vreemde had! Ik moest er erg om lachen eigenlijk, maar toch ben ik verder gaan doordenken. Was vroeger op school juist enorm stil, dromerig, kreeg mijn werk nooit af, ben erg chaotisch, kan slecht plannen, heb mijn hele leven mijn huiswerk niet gemaakt. Explosief was ik ook. Dus wie weet...toch ADD (waarbij er nu een "H" ingezet mag worden volgens mijn collega's)?

ADHD-ertje

ADHD-ertje

23-04-2009 om 21:01

Rustigerd

Mijn huisarts is met vakantie, na die tijd heb ik een afspraak, maar volgens de behandelaar van de kinderen hoef ik alleen maar een stempel te halen, hihi!

Ja en dan, ik weet het niet, zal eerst maar eens afwachten, is wel moeilijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.