Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mona

Mona

26-08-2011 om 18:35

Thermometer, wat voor eentje?

Oke mijn oude thermometer van Braun is stuk, het was een oorthermometer en ik was daar best tevreden over. Dit model verkopen ze niet meer en nu was ik vanmiddag bij de winkel en daar hadden ze er maar 3. Twee van Braun en eentje van inventum. Ik heb die van inventum meegenomen want dat leek me wel handig, het was namelijk geen oorthermometer maar een thermometer die je op je slaap moet houden. Volgens de verkoper was deze wel iets minder nauwkeurig.
Nou morgen ga ik dus met dat ding terug, ikzelf (ben niet ziek) heb daarmee een temperatuur van 34 graden. Ik vind dat toch wel iets te onnauwkeurig hoor.
Maar welke moet ik dan nemen? Ben net al wat aan het surfen op internet maar zie door de bomen het bos niet meer; zoveel soorten en merken.
Rectaal hoef ik eigenlijk niet meer, het is misschien de beste manier van meten maar mijn pubers (en eigenlijk ikzelf ook) hebben daar gewoon geen zin in. Dus dan blijft een oorthermometer of iets anders nieuws over, als het maar niet al te onnauwkeurig is natuurlijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-08-2011 om 23:09

Hoezo

ik meet met een ouderwetse thermometer gewoon onder de tong. Je moet alleen even bij de arts aangeven dat je zo meet, dan corrigeert hij wel. En niet meten vlak na eten of drinken.

Mona

Mona

28-08-2011 om 00:13

Nee dat wil ik niet

Oke, nieuwe formulering van de vraag: ik wil een oorthermometer. Onder de tong duurt langer, volgens internet enkele minuten zelfs.
Wie heeft er een oorthermometer en is daar tevreden over, en welk merk/model is dat dan?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

28-08-2011 om 00:20

Braun?

Waarom neem je niet weer een braun, dan wel een nieuwer type nu, over dat merk was je toch tevreden? Ik heb ook een braun, maar wel 8 jaar oud, en tevreden.

Monet

Monet

28-08-2011 om 10:09

Cresta

bij de Blokker gekocht voor een eurootje of 12, een paar maand geleden.

Merel

Merel

28-08-2011 om 12:50

Yvon

ja logische opmerking Yvon Ik stond inderdaad bij de winkel en daar hadden ze er 2 van Braun, en als ik op internet zoek zie ik er wel meer. En ik ben een beetje een twijfelaar. Welke zou nu goed zijn?
En daar hadden ze dus ook zo'n voorhoofdsthermometer, en daarvan zie ik er dus ook meer op internet.
Eigenlijk hoopte ik op een reaktie als: oh ik heb die en die thermometer (naam en type) en daar ben ik heel tevreden over
Zo'n voorhoofdsmeter lijkt me wel heel snel en handig eigenlijk. Maar als dat nog te nieuw is en daarom onnauwkeurig, laat dan maar.

Irene

Irene

02-09-2011 om 10:51

Ontevreden

2 oorthermometers geprobeerd: een braun en nog een andere (sorry weet merk niet meer) en zeer ontevreden over beide. De spreiding in meetwaarden is zo groot (soms wel graden verschil) dat je er echt niets mee kunt. We hebben ze uitgebreid geprobeerd hoor, bij alle 6 gezinsleden, en zowel bij koorts als bij normale temperatuur, maar ik kan door te voelen met mijn hand of lippen beter schatten wat de temperatuur is dan wat zo'n oorthermometer aangeeft! Wil je het echt nauwkeurig weten, dan is er maar 1 echt goede methode, en dat is rectaal... met een gewone thermometer, niet met de oorthermometer;o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.