Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Berber.

Berber.

19-10-2010 om 11:07

Thuis zeeziek

Soms heb ik wel eens een dag het gevoel dat ik thuis op een boot zit. Dan ben ik wiebelig, licht in mijn hoofd, een beetje misselijk en hondsmoe. Het liefst zou ik dan mijn bed inkruipen en slapen maar dat gaat meestal niet. Het is na een nachtje slapen weer over. Ik heb wel eens een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan gehad en dat is vergelijkbaar maar vele malen erger en dat duurt ook veel langer. Ik ben hier nog niet mee naar de HA geweest omdat het steeds na één dag weer weg is.

Iemand enig idee war het zou kunnen zijn en of ik het kan voorkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

19-10-2010 om 11:44

Lichte ontsteking

dus een beginnende? of een ontsteking in de buurt van je evenwichtsorgaan??

Puck

Puck

19-10-2010 om 12:45

een lichte vorm van Menière. En ik denk dat het wel praktisch is om te wachten tot je zo'n aanval hebt. Dan kan de huisarts namelijk ook makkelijker wat testjes doen. Als je op dat moment nergens last van hebt dan kan het al snel iets vaags worden waar de huisarts op dat moment ook niet zoveel aan kan ontdekken.

Wel naar de dokter

ik zou wel naar de dokter gaan, het klinkt vervelend en kan maar zo een virusje zijn (evenwichtsorgaan) of BPPD zie bijv http://www.fysiotherapiespijkenisse.nl/aandoeningen/bppd.html

er zijn testjes voor om te kijken of een bepaalde manoeuvre jouw klachten opwekt, dus helemaal zinloos is een bezoek aan de huisarts, al is het op een moment dat je even geen klachten hebt, niet.

Even je Hb laten controleren kan ook geen kwaad..

Beterschap!

Rembrand

Rembrand

19-10-2010 om 16:16

Denk hetzelfde als puck.

Een lichte vorm van Meniere dus. ( maar ik ben net als Puck geen dokter en ik heb ook geen glazen bol, dus ga nu gewoon naar de dokter muts !).
M.

joos

joos

19-10-2010 om 17:25

Heel herkenbaar

ik heb het ook af en toe. Toevallig de laatste 2 dagen, waarbij dan 2 keer echt een aanval van ongeveer 10 minuten (dat ik echt moet gaan zitten omdat ik anders val), en de rest van de dag vaag misselijk en inderdaad 'zeeziek'. Ben er al mee naar de huisarts geweest, zelfs een scan van mijn hoofd gehad, maar niets te vinden. Ik heb een duidelijk verschil in beide oren, linker hoort beter dan rechter. Daar zou het mee te maken kunnen hebben. Maar of ik dat nou van de arts heb gehoord of ergens op internet heb gelezen, dat weet ik niet meer.

Rembrand

Rembrand

19-10-2010 om 23:09

Berber/muts.

Dat wist ik dat je duidelijke taal nodig hebt. Je weet wie het zegt hè
Liefs M.

Ik denk aan

de ziekte van Meniere. Zou dat passen ?

koentje

koentje

20-10-2010 om 11:07

Mijn moeder had meniere

zij kon in zo'n aanval niet liggen; ze moest juist half zittend weliswaar zelfs slapen!
Haar aanvallen duurde enkele dagen.
Ik weet wel dat -ik denk lichtere vormen dan jij beschrijft- van duizeligheid in de overgang vaak voorkomen. Ik heb er zelf ook last van, maar dat is hooguit vervelend; ik ben dan gewoon af en toe ineens even duizelig over een dag. Het komt wel steeds voor op een bepaalde dag en kan dan weer hele tijden weg zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.