Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tic moeder

Mijn moeder is 74 en de laatste tijd merk ik wat raars aan haar. Als ze hier een kopje koffie komt drinken, strijkt ze bijna dwangmatig met haar hand over de leuning van de bank, steeds dezelfde beweging. Als ik haar een kop koffie geef, pakt ze die met haar linkerhand om de mok heen aan en strijkt ze onophoudelijk met duim en wijsvinger langs het oortje, van boven naar beneden en weer terug. Ik heb wel eens gevraagd of ze iets voelt op de bank dat ze wil wegstrijken, maar daar kletst ze overheen. Het strijken houdt dan even op, maar niet veel later begint het weer.
Op zich stoor ik me er niet bijzonder aan, maar ik vraag me af of dit het begin van iets is, zodat we er in een vroeg stadium nog wat aan kunnen doen. Verder is ze goed gezond, actief en ook helder van geest. Wel kan ze vreselijk blijven hangen in iets wat ze heeft meegemaakt, maar dat zie ik bij veel ouderen om me heen.
Moet ik me zorgen maken of haar lekker laten strijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oma deed dat ook

nu ik jouw berichtje lees herinner ik me weer dat oma altijd met haar rechterhand rondjes zat te wrijven op de leuning( ze is er 93 mee geworden en was nog goed bij de tijd)

MM.

MM.

18-11-2011 om 11:50

Mijn vader

Een echte heer, altijd keurig in het pak, friemelde altijd aan dat kleine borstzakje waar je een pochet in kunt doen. Na zijn dood liet hij tig pakken na die helemaal in topconditie waren op dat zakje na: tot op de draad versleten.
Groet MM

Pennetje

Pennetje

18-11-2011 om 13:50 Topicstarter

Gelukkig maar

Ik was al bang dat dit het begin van de aftakeling was, maar blijkbaar friemelen/frunniken/strijken/aaien meer oudere mensen. Nu maar hopen dat mijn moeders pezen niet overbelast raken in die rechterhand. Ik hoop dat haar mentale gezondheid goed blijft, haar moeder (mijn oma) was enorm dement, maar niet op een gezellige manier, heel achterdochtig en ruziezoekerig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.