Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tinnitus/ginkgo

Al zolang ik me kan herinneren heb ik last van een harde continue pieptoon in mijn oren/hoofd. Ik dacht altijd dat iedereen geluiden zijn hoofd hoorde, tot ik erachter kwam dat dat niet zo is en ik tinnitus heb.
De laatste tijd krijg ik er steeds meer last van. Ik kan niet goed tegen drukte, bijv. schreeuwende kinderen of plotselinge geluiden doen echt pijn aan mijn oren en het kost veel energie me te concentreren op een 1-op-1-gesprek in een drukke omgeving.
Een rondje internet leert dat er niets aan te doen is en ik er maar mee moet leren leven, maar ook dat ginkgothee of -tabletten zouden helpen. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en verbetering merkte?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oorsuizen

schijnt voor te kunnen komen als je verkeerde kaakspanning hebt , las ik laatst in een folder bij de fysiotherapeut. Dus dat is de moeite waard om te laten bekijken toch?

Rafelkap

Rafelkap

28-11-2010 om 10:29

Mijn vader

heeft dat ook. Is ervoor bij de huisarts geweest en kreeg pillen voorgeschreven. Die hielpen enigszins. Het lijkt me iig zinvol om dit eens met je huisarts te bespreken.

Stress

Kan ook een grote rol spelen. Ik ken iemand die het heeft en daarbij speelt stress inderdaad een grote rol. Hij wordt er helemaal gek van en ook slapen is een probleem, het is constant aanwezig.

Je schijnt via de audicien een apparaatje te kunnen krijgen dat eea onderdrukt, maar geen idee of het helpt.

Maskeerder

Volgens mij zijn er gehoorapparaten op de markt die de toon in je oor kunnen maskeren; ik denk dat je dat via het audiologisch centrum moet regelen, maar misschien is dit wat voor je?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.