Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips en ervaringen gevraagd, tijdelijk zonder tanden


Poezekat

Poezekat

19-06-2022 om 08:46 Topicstarter

Ik keek zojuist in mijn mailbox en zag een akkoordverklaring van de zorgverzekeraar en dat op zondag! Maar uiteraard kan ik er geen wijs uit en deze verklaring ziet er anders uit dan de verklaring voor de implantaten in mijn bovenkaak. Ik ga dus maar niet al te hard juichen, er staat wel een bedrag aan techniekkosten van € 4400 dat volledig vergoed wordt. 
Morgen is er niemand aanwezig bij de poli kaakchirurgie maar zal dinsdag even navraag doen of het nu wél in orde is en indien dit het geval is, kan ik gelijk een afspraak maken voor september. Wat betreft het werk kan ik er dan ook al rekening mee houden om vrij te nemen, afhankelijk van datum en tijd afspraak. 

Op de dag dat de implantaten bovenkaak geplaatst worden, ga ik wel eerst werken maar zorg dat ik iets eerder begin en daardoor ook eerder kan stoppen, de dag erna neem ik vrij. Op zich hebben de meeste mensen weinig last van de behandeling maar het lijkt me zelf fijner om een dag thuis te zijn na het gepruts in mijn mond, er komen toch 5 implantaten boven (beneden slechts 2).

mag ik zeggen gefeliciteerd betreft de verzekeraar? Een echte joepie is het natuurlijk niet. Maar dit verhaal met botopbouw komt mij wel heel bekend voor, met een collega. Ik denk dat het proces met tijd gunnen en het beste resultaat boeken echt reeel zo lang duurt. Maar dat je van te voren totaal niet hebt geweten waar je aan begint is wel zo jammer. Een goede voorbereiding is het halve proces. Maar dat je nog zo in gedoe met verzekeraars en onlogische tandartsen te maken krijgt is teveel tegelijk slikken en daar hoop je al helemaal niet op. Ik zou me ook concentreren op het proces vAn genezen. Je energie bewaren om Er straks weer zo mooi mogelijk uit te zien in je mond. En weetje, als het blijft knagen kun je vast ook als je genezen bent op dit vlak er altijd nog een zaak van maken.
Los van smartengeld, vind ik klagen een kadotje voor de veroorzaker om het de volgende keer beter te doen en dus ervan te leren voor zijn volgende klanten. Dat is ook winst maar dan voor de tandarts en zijn toekomst en ook collegae die weten hoe het niet moet. 

Poezekat

Poezekat

19-06-2022 om 16:11 Topicstarter

Eppos schreef op 19-06-2022 om 15:31:

mag ik zeggen gefeliciteerd betreft de verzekeraar? Een echte joepie is het natuurlijk niet. Maar dit verhaal met botopbouw komt mij wel heel bekend voor, met een collega. Ik denk dat het proces met tijd gunnen en het beste resultaat boeken echt reeel zo lang duurt. Maar dat je van te voren totaal niet hebt geweten waar je aan begint is wel zo jammer. Een goede voorbereiding is het halve proces. Maar dat je nog zo in gedoe met verzekeraars en onlogische tandartsen te maken krijgt is teveel tegelijk slikken en daar hoop je al helemaal niet op. Ik zou me ook concentreren op het proces vAn genezen. Je energie bewaren om Er straks weer zo mooi mogelijk uit te zien in je mond. En weetje, als het blijft knagen kun je vast ook als je genezen bent op dit vlak er altijd nog een zaak van maken.
Los van smartengeld, vind ik klagen een kadotje voor de veroorzaker om het de volgende keer beter te doen en dus ervan te leren voor zijn volgende klanten. Dat is ook winst maar dan voor de tandarts en zijn toekomst en ook collegae die weten hoe het niet moet.

Dank je, bij mij moet er echter geen botopbouw plaatsvinden, al had ik daar wel rekening mee gehouden. Maar het moet natuurlijk wel voldoende genezen zijn om de implantaten te plaatsen, daar heb ik wel begrip voor. 

Zojuist nóg een mail gekregen van de zorgverzekeraar, ze hebben het er maar druk mee zeg! Hierop staan 2 implantaten vermeld dus ik neem aan dat dit inhoudt dat ze nu wel  akkoord gaan met de behandeling. 

Ik denk niet dat ik er nog een zaak van ga maken, ook niet na afloop. In mijn mails en tijdens het gesprek met de 1e tandarts ben ik erg duidelijk geweest in hoe ik alles ervaren heb dus ik mag toch hopen dat hij er lering uit trekt voor de toekomst en alles zeer duidelijk zal communiceren naar zijn patiënten toe om dit soort misverstanden te voorkomen. Hij heeft zijn excuses aangeboden en ik wil me liever focussen op de rest van de behandeling ipv mijn energie te stoppen in een rechtszaak. 

Poezekat

Poezekat

19-06-2022 om 16:19 Topicstarter

Eppos schreef op 19-06-2022 om 15:31:

mag ik zeggen gefeliciteerd betreft de verzekeraar? Een echte joepie is het natuurlijk niet. Maar dit verhaal met botopbouw komt mij wel heel bekend voor, met een collega. Ik denk dat het proces met tijd gunnen en het beste resultaat boeken echt reeel zo lang duurt. Maar dat je van te voren totaal niet hebt geweten waar je aan begint is wel zo jammer. Een goede voorbereiding is het halve proces. 

In mijn situatie moet er van het gewone pad afgeweken worden, normaal gezien krijg je een noodgebit maar dat is bij mij niet mogelijk. Dat is ook de reden dat ik al die tijd zonder tanden zal rondlopen. Mijn tandvlees heeft de tijd nodig om te herstellen, eerst van de extractie en daarna weer als de implantaten geplaatst worden. En in de meeste situaties moeten die na een tijd weer vrij gelegd worden maar bij mij wordt dit ook anders gedaan. 
Dit soort zaken staan natuurlijk niet vermeld in de standaard brochure die ik na het 1e consult bij de 1e tandarts mee naar huis kreeg, wel hoe het er in de meeste situaties aan toe gaat. 

Je bent een speciaal geval, en je hebt recht op de juiste behandeling voor jou. Excuses zijn mooi maar daar koop je nu geen extra snelle oplossing voor. Maar uitpraten en elkaar begrijpen ook al is het nadien helpt wel in de zin dat nu duidelijk is wat voor jou de weg is. Ik ben blij dat de verzekeraar nu alles meegeeft.

Poezekat

Poezekat

19-06-2022 om 16:55 Topicstarter

Eppos schreef op 19-06-2022 om 16:34:

Je bent een speciaal geval, en je hebt recht op de juiste behandeling voor jou. Excuses zijn mooi maar daar koop je nu geen extra snelle oplossing voor. Maar uitpraten en elkaar begrijpen ook al is het nadien helpt wel in de zin dat nu duidelijk is wat voor jou de weg is. Ik ben blij dat de verzekeraar nu alles meegeeft.

Nee, een extra snelle oplossing is er niet, sowieso voor niemand die implantaten krijgt maar de meeste mensen hebben een noodgebit om die periode te overbruggen. Al is dat vaak ook niet optimaal, zoals ik al begrepen heb. En verder voel ik me meer op mijn gemak bij de huidige behandelaars dan bij die 1e tandarts dus eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk dat het allemaal zo gelopen is. 

Poezekat

Poezekat

24-06-2022 om 13:52 Topicstarter

Vandaag heb ik de factuur betaald van de tandarts, echt op de uiterste betaaldatum. Achteraf gezien had hij me beter doorverwezen naar de kaakchirurg voor het trekken van mijn gebit, er zaten toch wel wat moeizame extracties tussen, dan had ik wellicht een groter deel vergoed gekregen dan nu het geval is (wel eigen risico uiteraard). 
Ik hoorde deze week over iemand die al langer zonder tanden rondloopt dan ik dus ik ben niet de enige. Bij die persoon was botopbouw nodig dus dan kost het natuurlijk al meer tijd en dan nog wat andere zaken die de behandeling deden vertragen. En de behandeling is nog volop bezig. 

Poezekat

Poezekat

24-06-2022 om 13:54 Topicstarter

Mijn behandeling is inderdaad volledig goedgekeurd door de zorgverzekeraar maar helaas kan er nog geen afspraak ingepland worden voor de implantaten in mijn onderkaak, zo ver reikt de agenda blijkbaar nog niet (pfffff). 

Zucht...fijn dat het eindelijk is goedgekeurd. Laten we hopen dat het snel ingepland kan worden en dat je deze ellende dan achter je kunt laten.

Poezekat

Poezekat

24-06-2022 om 15:27 Topicstarter

MamaE schreef op 24-06-2022 om 15:19:

Zucht...fijn dat het eindelijk is goedgekeurd. Laten we hopen dat het snel ingepland kan worden en dat je deze ellende dan achter je kunt laten.

Ja, ik moet regelmatig even vragen of ze al een afspraak kunnen inplannen want ze kunnen nu nog niet zeggen vanaf welk moment dat mogelijk is, heb het vanochtend nog gevraagd namelijk. 

Poezekat

Poezekat

24-06-2022 om 15:36 Topicstarter

Het vreet enorm veel energie naast de vaak behoorlijke frustraties op het werk. Ik ben niet te beroerd om een stapje harder te lopen maar degenen die zo goed zijn in alles regelen (naar hun hand zetten vooral) zijn zelf ook enorm goed in (extra) vrij nemen. 

Poezekat schreef op 24-06-2022 om 15:36:

Het vreet enorm veel energie naast de vaak behoorlijke frustraties op het werk. Ik ben niet te beroerd om een stapje harder te lopen maar degenen die zo goed zijn in alles regelen (naar hun hand zetten vooral) zijn zelf ook enorm goed in (extra) vrij nemen.

Dit is wel naar, je bent extra belast omdat je energielevel eerder omlaag gaat. Herstellen op een plek in je lijf kost tijd en normale patroon aftikken is zwaarder. En dan nog de slimheid van de ander om eerder een vrije dag te vragen dan jij kunt bedenken.

Ga anders een gesprek aan met je leidinggevende. Om te luchten scheelt het misschien even en wellicht kun je kijken of je een gesprek met een arboarts iets oplevert. Een halve dag ziektewet per week tijdelijk zodat je wat minder belast wordt  tot je weer behandeld moet. 
Zou je een beetje extra ontspanning gunnen. Dat geregel eromheen vreet je ook leeg.

Poezekat

Poezekat

24-06-2022 om 19:47 Topicstarter

Eppos schreef op 24-06-2022 om 18:54:

[..]

Dit is wel naar, je bent extra belast omdat je energielevel eerder omlaag gaat. Herstellen op een plek in je lijf kost tijd en normale patroon aftikken is zwaarder. En dan nog de slimheid van de ander om eerder een vrije dag te vragen dan jij kunt bedenken.

Ga anders een gesprek aan met je leidinggevende. Om te luchten scheelt het misschien even en wellicht kun je kijken of je een gesprek met een arboarts iets oplevert. Een halve dag ziektewet per week tijdelijk zodat je wat minder belast wordt tot je weer behandeld moet.
Zou je een beetje extra ontspanning gunnen. Dat geregel eromheen vreet je ook leeg.

Ik kan op zich heel wat aan maar momenteel heb ik de ene tegenvaller na de andere en dat frustreert me enorm. Het gaat te ver om alles uit te leggen maar het is geen fijn team om mee samen te werken. En aan de manager heb ik niks, hij luistert wel maar doet er zelden iets mee/aan. 

Ik geef wel duidelijk mijn grenzen aan, ben daar steeds beter in geworden. 

Poezekat

Poezekat

24-06-2022 om 20:15 Topicstarter

Een gesprek met arbo arts is ook een optie, niet om me ziek te melden maar misschien zinvol om wat adviezen te krijgen. 

Poezekat schreef op 24-06-2022 om 19:47:

[..]

Ik kan op zich heel wat aan maar momenteel heb ik de ene tegenvaller na de andere en dat frustreert me enorm. Het gaat te ver om alles uit te leggen maar het is geen fijn team om mee samen te werken. En aan de manager heb ik niks, hij luistert wel maar doet er zelden iets mee/aan.

Ik geef wel duidelijk mijn grenzen aan, ben daar steeds beter in geworden.

Dan zijn die prothese- perikelen nog ergens goed voor;  meer van je afbijten.😉

Of zoals Johan Cruyffeudiaans gezegde; elk nadeel heb zijn voordeel. 

https://www.vandaaginside.nl/nieuws/14-legendarische-uitspraken-van-johan-cruijff

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.