Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

11-12-2008 om 21:46

Tips gevraagd (oorpijn)

Mijn dochter van 7 heeft oorpijn. Ze heeft dit vaker als ze verkouden is, gaat meestal vanzelf over na een dag of wat. Het is nu wel vrij heftig, eerst het ene oor en vanavond het andere oor. Ze slaapt heel onrustig van de pijn. Heb al paracetamol gegeven. Heeft iemand toevallig nog een hele goede tip????????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

11-12-2008 om 22:48

Zoutoplossing of andere neusspray

Een neusspray helpt ook de oren verlichten. De zoutoplossing mag je zo vaak gebruiken als je wilt en kun je zelf maken (theelepeltje zout in kokend water in theeglas)
Voor de andere spray (natusan en zo) even op de verpakking kijken

Tango

Tango

12-12-2008 om 13:30

Bedankt

Voor jullie reacties. Gelukkig was het vanmorgen al een stuk beter. Na de paracetamol en inderdaad ook neusspray sliep ze eerst onrustig, maar gedurende de nacht werd het denk ik al beter want ik heb haar niet meer gehoord. Nu hoor ik haar niet meer over oorpijn.
De tip van de handdoek onder de matras zal ik onthouden voor de volgende keer.

Jacoline29

Jacoline29

12-12-2008 om 13:46

Antagal heet het geloof ik

Dat zijn oordruppels die verdoven,heb ik bij mijn dochtertje van 2 gebruikt toen die oorontsteking had, in combinatie met vloeibare pijnstiller en neusspray.Werkte goed.

Antagel is tegen maagzuur, wat jij bedoelt is

Sofradex (denk ik )

Xyda

Otalgan

hoi.

Als je kind verkouden is kan je het beste direct de neus sprayen,z eker als de oren pijn gaan doen.

Mocht het niet over gaan wil een druppeltje olie in het oor verlichting geven, maar bij de drogist en apotheek kan je ook otalgan kopen. Dat zijn druppels met lidocaine erin. Dat mag je echter alleen geven zolang de trommelvliezen dicht zijn en het oor dus neit lekt

Angel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.