Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-09-2012 om 17:42
Sinds een maand of 2 heb ik rugpijn laag in mijn rug. Heb er inmiddels ook fysiotherapie voor (tussenwervelschijf puilt wat uit, daardoor overspannen rugspieren), maar op sommige dagen heb ik zo'n pijn, dat ik niet meer weet hoe ik moet zitten of liggen. Staan gaat dan nog, maar dat houd ik ook niet lang vol. Bukken, ook een beetje, gaat niet. Wat kan ik dan het beste doen voor verlichting? En hoe kan ik lekkerder slapen, wat is een prettige houding? En oja, hoe trek ik mijn sokken en schoenen aan!?
08-10-2012 om 13:39
Tink
Dat is een geluk bij ongeluk! Ik heb geen aanvullende verzekering, maar het lukt nog wel zo. Vanmorgen bij mensendieck geweest, wat zinnige oefeningen meegekregen. Voornamelijk gericht om rug soepeler en sterker te maken, maar vooral bewust worden van elke houding die je aanneemt. Klinkt logisch, hopelijk werkt het ook zo! Grappige is dat veel van die oefeningen ik ook doe bij yoga. Mooie aanvulling. Wel een aanrader overigens, doe jij aan yoga?
08-10-2012 om 21:49
Nee
Ik heb wel yoga gedaan bij mijn laatste zwangerschap. Momenteel ben ik eerlijk gezegd niet echt op zoek naar allerlei extra dingen, energie is nogal beperkt (door andere oorzaak).
Maar goed opletten op je houding is nooit verkeerd, je doet zo snel iets fout bij bv. tillen of draaien.
Succes!