Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

notje

notje

10-06-2010 om 13:43

Tips krentenbaard?

Mijn zoontje heeft krentenbaard,ik behandel hem met fucidinzalf en betadine shampoo.Omdat hij nog steeds nieuwe plekken kreeg heb ik vanmorgen een peniciline kuurtje voor hem gekregen.
Maar is er iets te doen tegen de pijn die de blaren geven?Zijn voeten zitten vol met grote open plekken,zijn sokken worden er nat van en probeer ze dan maar eens uit te krijgen Ook op zijn billen en handen zit het vol.
Iemand een tip?
groeten Notje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paracetamolletje?

Heb je al gewoon een paracetamolletje geprobeerd?

Mariel

Inderdaad pijnstiller

Ik zou ook een pijnstiller als paracetamol overwegen. Heel veel sterkte verder, het klinkt alsof je zoontje er flink last van heeft. Enkele jaren terug had mijn zoontje ook grote krentenbaardplekken in zijn gezicht. Die werden steeds groter dus hij heeft ook een ab-kuur gekregen waarmee het uiteindelijk is weggegaan.

Hopelijk zijn jullie er snel vanaf.

Chris

notje

notje

10-06-2010 om 18:26

Ja....

Hij is er gewoon ziek van.Wel paracetamol gegeven.Maar nu het volgende probleem,hij wil zijn ab niet innemen!Hoe ga ik dit nou weer doen?In joghurtdrank lukt het niet.

joep

joep

10-06-2010 om 19:32

Ranja

Hoi. In mooi wijn of borrelglaasje (bij ons belangrijk) mengen met bijna pure ranja/karvan of iets, met een rietje leegdrinken en helmaal leeg, dan krijg je ook nog een snoepje. Tandarts niet blij, wij wel.
Succes

Kari1

Kari1

10-06-2010 om 21:02

Krentenbaard of

Is het echt krentenbaard? Handen, voeten en billen tegelijk aangedaan kan ook komen door een virus.
http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/hand_voet_en_mondziekte/index.jsp
http://www.medicinfo.nl/%7B9d6082a4-ff6d-4e57-9c96-a4918abf7078%7D
Kari

Jesse_1

Jesse_1

10-06-2010 om 21:06

Geen sokken aan

Geen sokken aan in ieder geval...

Polly Shearman

Polly Shearman

10-06-2010 om 21:16

Hier

Heeft zoon ooit meer dan 3 maanden met krentenbaard gelopen, over zijn gehele lichaam. behalve handen voeten en gezicht.. vooral billen zaten erg onder. zonder broek aan naar school was natuurlijk geen optie..
ik zou bij voeten wel kiezen voor geen sokken en teenslippers, kan best met dit weer. Hoe meer lucht erbij hoe sneller het geneest.

het kan heel lang duren, dat weet ik wel, het was gewoon heel hardnekkig bij hem..
Ik had het toen ook, ik had 1 week lang een plekje naast mijn neus, en dat was het.

groet, polly

notje

notje

10-06-2010 om 21:52

Oké

Pffff hij is op de bank in slaap gevallen na erg huilen en ligt nu in bed.Hij is wat koortsig en gewoon erg moe van de pijn.Ik heb nu ab in de vorm van een drankje maar dat gaat dus niet lukken.Ook geprobeerd in de appelmoes maar helaas.Alleen een totaal over zijn toeren zijnde peuter is het resultaat.Hij is 3.8 jaar en een behoorlijk pittig ding.
Morgen ga ik naar de apotheek om te kijken of de capsulevorm van de ab poeder bevat,dat kan ik nog wel ergens in wegmoffelen denk ik.Maar dat drankje van 10ml.is te overheersend van smaak waarschijnlijk.
Helaas is geen sokken niet echt een optie,en tussenteenslippers al helemaal niet want hij heeft juist een blaar op die plek.Hij loopt op zijn crocs en binnen op blote voeten,als hij al loopt want hij wil het liefst dat ik hem draag.
Kari-Het is geen mond hand en voet ziekte,de dokter heeft ook goed in zijn mond gekeken daar zit niets,en die ziekte begint bij de slijmvliezen.
Zijn billen zitten een paar kleine plekjes,maar vooral zijn handen en voeten zijn hopeloos.Ik voel me zo machteloos heb straks nog even een potje gejankt.Wat zou ik het graag van hem overnemen dat hij morgen weer lekker kan rond huppelen.
Bedankt voor jullie tips,morgen een nieuwe poging voor de ab.
groeten Notje

joos

joos

10-06-2010 om 23:41

Notje

notje, misschien wel heel voor de hand liggend, maar hoe geef je het drankje? Op een lepel of in zo'n maatbekertje? Wat hier helpt is om het met een spuitje te geven. als je het dan een beetje achterin de mond spuit, dan hoeft het niet eerst de hele mond door voor ze het doorslikken. Snel wat drinken er achteraan en dan is het leed gauw geleden. Sterkte ermee!

wavie

wavie

11-06-2010 om 08:34

Idd met spuitje

onze zoons hebben ook vaak zo'n drankje gehad en vooral toen ze jonger waren was het een drama. Op advies van de apotheekmedewerkster kreeg ik toen een spuitje mee.Meteen na het drankje een beetje drinken en net zoals Joos al zei, dan was het leed snel geleden.
Sterkte hoor, onze oudste heeft ook enorm last van krentenbaard gehad (gezicht en voeten)

wavie

wavie

11-06-2010 om 08:39

Nog een tip

ik smeerde een laag zinkoxide (speciale van de huisarts) op zijn voetjes, twee keer per dag en dan ook meteen schone sokken. Ik hoop dat je er wat aan hebt, vreselijk om je kind zo te zien

notje

notje

11-06-2010 om 09:49

Spuitje werkt niet

Dat spuitje heb ik de eerste keer gebruikt,maar hij gaf gewoon over.Ik ben net bij de huisarts en apotheek geweest en heb nu capsules.Ik mag het ergens doorheen doen,dus probeer ik het straks met héle zoete ranja.Duimen jullie even mee?

Tango

Tango

11-06-2010 om 13:39

Drankje deden wij altijd door een danoontje of van die toch al kunstmatig gekleurde en gezoete aardbeienyoghurt. Ging altijd prima.
Wel vervelend hoor voor je zoontje. Crocs was inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht en misschien insmeren met zinkzalf o.i.d. Of mag dat niet?

Losjes inzwachtelen

Onze oudste kwam er toendertijd mee terug van kamp. Juffen wisten geen raad. Zijn oksels, ellebogen, knieën, buik, rug en idd voeten. Knieën en voeten zwachtelde in vooral 's nachts in met zalf eronder. En de voeten overdag opnieuw, plakte het ook niet aan de kleren en sokken.
Medicijnen idd via pure ranja in een spuitje met drankje erin. En eventueel een paracetamolletje (heb je tt met smaakjes).
Succes ermee
Gr. Rymcke

notje

notje

15-06-2010 om 09:33

Het gaat de goede kant op

Ik heb de ab capsules gehaald,en hij heeft zich er een beetje bij neer gelegd.Het blijft een behoorlijk gevecht om het in zijn mond te krijgen maar het moet maar zo.Nog een paar dagen doorzetten.
De wonden zijn nu allemaal droog en aan het genezen.Er zijn er sinds donderdsg ook geen meer bij gekomen.
Bedankt voor jullie tips en advies!
groeten Notje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.