Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bibi72

Bibi72

30-04-2011 om 22:28

Tips om oor open te krijgen

Na een stevige verkoudheid zit één oor helemaal dicht, ik hoor echt niets aan die kant. De verkoudheid is goeddeels over, maar dat oor wil maar niet open! Donderdagochtend werd ik wakker met een dicht oor, en hij zit nu nog net zo dicht! Ik ben het zo zat! Kan ik behalve neusspray gebruiken en stomen nog iets doen om mijn oor sneller open te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

01-05-2011 om 07:48

Klaren

Al geprobeerd om je oren te klaren?
Je snuit dan hard je neus terwijl je je neus stevig dichtknijpt.

Bibi72

Bibi72

01-05-2011 om 10:03

Helaas

Geen enkel effect! Stom oor! En ik heb woensdag nog een sollicitatie gesprek ook, toch wel handig als ik dan weer wat hoor Als er morgen nog geen verbetering is, ga ik maar naar de huisarts...

Valkyre

Valkyre

02-05-2011 om 00:02

Spoelen

Je kunt bij de apotheek een zoutoplossing kopen waarmee je je hele holtes krachtig kunt uitspoelen (zoiets als een neti-pot, maar dan met wat meer druk). Ik weet even niet meer hoe 't heet, maar bij mij hielp het heel goed. Gewoon zonder recept dus.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bibi72

Bibi72

02-05-2011 om 15:45

Ik spray me een ongeluk....

Maar het haalt tot nu toe nog niets uit helaas... idd met otrivin. Ik heb die "neusdouche" gehaald. Je hebt meerdere varianten, ik heb de stekste (qua kracht van spuiten zeg maar) Ik heb hem net uitgeprobeerd, en er zit flink kracht achter! (er kwam het nodige uit zeg maar) Hopen dat dit gaat helpen.... Toch de assistente van de HA in mijn oor laten kijken. Het was niet ontstoken, wel wat geïrriteerd. Voorlopig doorgaan met sprayen, en als het over een paar dagen niet over gaat, een afspraak maken was het advies. We modderen nog maar even door dus...

Valkyre

Valkyre

03-05-2011 om 12:57

Bibi

Zolang er rommel uitkomt met die neusdouche (hoe heette dat spul ook alweer?) gebeurt er dus wel wat. Ik hoop dat je er snel vanaf komt - ik weet hoe vervelend het is.

Je hebt toch ook AudiSpray, of zoiets, voor je oren? Geen idee of dat zou helpen hoor.. Misschien is de ha een betere optie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bibi72

Bibi72

03-05-2011 om 13:45

Valkyre

Ja, er komt nog steeds rommel uit, maar ik hoor nog steeds niks Wat ik gekocht heb, heet physiomer. Ik ben gisteren bij de assistente van de ha geweest, en die heeft even in mijn oor gekeken. Het probleem zit echt achter het trommelvlies (daarvoor was alles schoon) dus audispray heeft in dit geval geen nut. Maar als er een prop oorsmeer zit, dan heb je dezelfde problemen, en dan kan audispray idd wel helpen.

Valkyre

Valkyre

03-05-2011 om 19:57

Misschien

Een ontsteking in het middenoor dus? Dat moet de huisarts dan toch even bekijken, lijkt me...
Sterkte ermee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bibi72

Bibi72

04-05-2011 om 10:40

Nog steeds geen verbetering...

Valkyre, de ass. had gezien dat er geen ontsteking zit, het was wel wat onrustig.
Geluk bij een ongeluk is dat degene met wie ik vandaag een sollicitatiegesprek zou hebben, óók ziek is, en het gesprek is uitgesteld! Ik had wel gegaan vandaag, maar om nu te zeggen dat ik me optimaal voel... Dus het kwam eigenlijk even goed uit!

Klaartje

Klaartje

04-05-2011 om 20:55

Hier ook

Zoon kreeg gister opeens oorpijn, is meteen begonnen met neusspray, maar vanavond verergerde het opeens. En hij moet zondag het vliegtuig in!!! Pfff dat gaat niet makkelijk worden.

Bibi72

Bibi72

04-05-2011 om 22:13

Dan hoop ik....

Dat het sneller over is bij hem dan bij mij, ik zit morgenochtend op een week....

Vic

Vic

04-05-2011 om 23:07

Pijn, of alleen dicht?

Mijn oren zitten altijd 'dicht'. Soms plopt er eentje open en dan hoor ik ineens alles om me heen ontzettend luid. Ik heb er verder geen pijn van, maar het is ook nog nooit gelukt om mijn oren blijvend 'open' te houden.

Bibi72

Bibi72

05-05-2011 om 08:32

Ook pijn

Doordat er vocht achter mijn trommelvlies zit, doet het ook pijn. Dat drukt tegen het trommelvlies volgens mij. En ik ben compleet doof aan één oor nu. Dat heeft ook zo zijn voordelen met een snurkende man, ik ga gewoon op mijn goede oor liggen, en ik hoor niks Maar irritand is het wel, en het klopt en suist ook in mijn oor, ook erg irritant!

Valkyre

Valkyre

05-05-2011 om 12:47

Niet goed

Als 't ook pijn doet, zou ik niet op het oordeel van de assistente vertrouwen. Dat "vocht" zou heel goed pus kunnen zijn (middenoorontsteking). Als ik jou was, zou ik als de wiedeweerga een afspraak met de huisarts maken! Liever het zekere voor het onzekere nemen hoor!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Klaartje

Klaartje

05-05-2011 om 13:25

Ontsteking

Zoon is toch maar even naar de dokter geweest en oor zat inderdaad vol viezigheid. Heeft een kuurtje gekregen en zou zondag gewoon moeten kunnen vliegen volgens hem.
Dus Bibi, misschien als het al een week aanhoudt ook even laten kijken misschien?

Valkyre

Valkyre

05-05-2011 om 21:00

Lichtje

Nou, als het goed is, kan de arts (en ook de assistente) met zo'n lichtje in je oor kijken. Het trommelvlies laat dan genoeg licht door om te zien of er rommel achter zit.

Maar waar het eigenlijk om ging: pijn is een teken dat er iets niet goed is. Wel even naar de arts dus.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bibi72

Bibi72

05-05-2011 om 21:45

Geen koorts

Ik heb geen koorts, de ass zei ook dat ik moest bellen mocht ik dat wel krijgen. Ik heb nu af en toe een 'plopje' in mijn oor, dus ik heb het idee dat het wat los komt. Ik wil maandag de ha weer bellen als het dan nog niet over is. Met paracetamol en neusspray is het wel uit te houden, maar vervelend is het wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.