Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*Sophie*

*Sophie*

12-10-2008 om 18:57

Tips stevige keelpijn

Ooooh! zo'n keelpijn hier :- ( Helemaal achterin, dus niet aan de zijkanten, maar helemaal achterin is het heeel rood en mijn hele keel is dik, ook mijn tong een beetje. Ik baal zo, en dochterlief ook, want ook zij klaagt erover. Zielig he?

Wie heeft een supertip waar het snel mee weg kan gaan? We vinden het helemaal niks zo...wheee

klaag klaag :- (

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kauwgom

Zorgen dat je keel gesmeerd blijft, dus dropjes zuigen of kauwgom kauwen. Zo blijf je speeksel produceren en doet je keel minder zeer. Hopelijk helpt het je.
Beterschap!

Koud

Jep, iets om op te sabbelen helpt. En koude dingen drinken ook, gaat de zwelling tegen.

*Sophie*

*Sophie*

12-10-2008 om 22:09

Lief!

dat jullie zo snel met tips komen ;- ) Ik ga nu naar beneden en haal een glas koud iets (heb ik toch net thee gedronken...) en een hand vol winegums dan maar (bij gebrek aan beter). Dochterlief ligt al in bed, dus hopelijk slaapt ze evengoed wel lekker, anders weet ik wat ik haar moet geven ;- )

Moet opeens denken aan dat ze in het ziekenhuis inderdaad altijd ijsjes geven als ze keelamandelen hebben getrokken...
Ik maak dus ook maar even ijsklontjes, vast voor morgenochtend...goeie tip!

nu nog even pijnlijke groetjes, Sophie.

Ieuw, sophie

"Moet opeens denken aan dat ze in het ziekenhuis inderdaad altijd ijsjes geven als ze keelamandelen hebben getrokken..."

Ieks, getrokken! Krijg er spontaan keelpijn van

Beterschap hoor! En graag gedaan

Pluk53

Pluk53

13-10-2008 om 09:49

Gorgelen

bij mij helpt gorgelen met zout water. Drie theelepels in een glas lauw water oplossen, en lekker diep gorgelen. Het is even "oefenen" om diep te gaan zonder slikken en kokhals-effecten ).

*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 11:34

Dank, dank ;- )

nog meer tips! Super!
Nog erg veel pijn, dus ga ik op advies van Pluk maar eens gorgelen met zout water...

Mocht dat ook niet genoeg zoden aan de dijk zetten, dan ren ik naar de apotheek voor die chloorpillen van Pelle!

Dochterlief slaapt gelukkig nog steeds! Het is al half 12! Fijn zo, slapen is het beste medicijn natuurlijk
;- )

http://www.loesje.info/medisch/keelpijn.htm

Het zal wel keelontsteking zijn, als ik dit zo lees. Weet ik dat ook weer.

Vol goede moed (want veel tips!) voorwaarts!

groetjes, Sophie.

liora

liora

13-10-2008 om 13:37

Ultieme tip

Hoi,

Ik heb heel vaak keelpijn, in alle gradaties. Een keer was het zo erg dat elke keer als ik moest slikken ik echt mijn vuisten moest ballen tegen de pijn. Ik dacht toen ook dat het zeker keelontsteking was, maar bleek viraal te zijn dus geen antibiotica. Mijn huisarts gaf mij toen de tip om een ibuprofen te nemen en 2 paracetamol. En dit elke 5 tot 6 uur. Ik moet zeggen dat dit redelijk hielp.

Liora

Dropke

Dropke

13-10-2008 om 18:53

Pijnstilling

Net als Liora heb ik al heel wat keelpijn gehad. De laatste keer zelfs twee abcessen en opname in het ziekenhuis. En ja, dat was echt de pijnlijkste keer. Als eerste kreeg ik een grote kan op mijn kamer met ijswater. De kan driekwart vol met ijsblokjes en een kwart water. Drinken met een rietje is dan prettiger. Toen mijn keel nog dikker werd en slikken bijna niet meer te doen was ging ik over op hele koude vanille vla. Verder natuurlijk flink wat pijnstilling.

sterkte Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.