Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tips voor het innemen van Macrogol

Helaas het is momenteel echt nodig momenteel dat er van die zakjes Macorgol naar binnen gaan. Hoe krijg ik die naar binnen? Iemand tips?


De werking van osmotische laxantia is dat er een stof in zit die water vasthoudt in de darm. Je moet daar geen siroop of ander suiker (bijvoorbeeld uit fruit) aan toevoegen, want de siroop en andere suikers worden opgenomen door de darm en nemen dan water mee. Dan werkt het osmotische laxeermiddel dus niet meer. Je raakt dan alsnog verstopt of de voorbereiding van de colonoscopie mislukt en dan moet die over gedaan worden.

Stelle schreef op 01-04-2021 om 13:17:

Hahaha, sigaar moet smaak zijn

ik dacht dus even 1 tel dat ze er een chocoladesigaar van hadden gemaakt (net zoals je vroeger chocoladesigaretjes had met Sinterklaas) 🤣

Als het alleen voor betere stoelgang is zou ik denken aan gedroogde pruimen of Roosvicee Pruimen ipv Macrogol. Als je echt de zakjes moet innemen, dan weet ik het niet. Die zijn gewoon vies.

S.ndra schreef op 05-08-2023 om 17:11:

Als het alleen voor betere stoelgang is zou ik denken aan gedroogde pruimen of Roosvicee Pruimen.


Of verse pruimen. Vanochtend een paar verse pruimen en blauwe bessen door de yoghurt gedaan en nu pluk ik er de vruchten van door steeds naar het toilet te moeten, ik denk dat mijn darmen inmiddels ver leeg zijn. 

Rheia schreef op 07-04-2021 om 15:01:

Je hebt pure Macrogol (dus niet die zakje Movicolon waar allerlei vieze toevoegingen inzitten). Dit is bij de apotheek te bestellen onder de naam Macrogol4000. Dat is (zowat) smaakloos. Het zijn potten met wit poeder met maatschep. Met goed roeren lost het ook helemaal op in water. Is niet echt anders dan een glas water drinken.

Tot voor kort bestond er ook Movicon Naturel, zat ook weinig smaak aan (tikje zoutig), helaas is dat een paar maanden geleden uit de handel genomen.

Dit. 
Snap niet waarom niet iedereen dit krijgt ipv de gewone movicolon. 
Je mag dit ook overal in oplossen en kan ook in een klein bodempje in plaats van volle beker. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-08-2023 om 18:10 Topicstarter

Tips zijn al lang niet meer nodig. Gelukkig hoef ik al meer dan een jaar die vreselijke zakjes niet meer in te nemen. Het beste werkte bij mij inderdaad niet teveel water, snel drinken, en daarna iets om de smaak kwijt te raken en nog een gewoon glas water (omdat het met te weinig vocht zijn werk niet doet).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.