Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marijnsmama

Marijnsmama

24-04-2011 om 12:05

Trommelvlies sluiten, wie heeft hier ervaring mee?

Binnenkort wordt onze zoon geopereerd aan zijn oor. De KNO arts gaat het trommelvlies sluiten, omdat hij nu eigenlijk geen trommelvlies meer heeft. Hierdoor erg veel problemen en gehoorverlies. We hebben natuurlijk al uitleg gekregen over de operatie, maar zijn erg benieuwd naar ervaringen van andere ouders. Dus mijn vraag is: wie heeft een kind die dezelfde operatie heeft gehad? Hoe was het herstel na de operatie, hoe was het qua pijn, hoe lang kon je kind niet naar school etc.
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-04-2011 om 22:37

Mijn zusje

Omdat je nog geen reacties hebt, zet ik toch even mijn ervaring neer.
Bij mijn zusje is het trommelvlies hersteld toen ze een jaar of 10 was. Dat is wel al 20+ jaar geleden. Toevallig heb ik het vorig jaar met haar erover gehad omdat mijn oudste ook een gat in haar trommelvlies heeft. Volgens de herinnering heeft ze niet veel last van de ingreep gehad, en is ze een week thuis gebleven van school. Bij mijn dochter hebben we besloten dat ze vooralsnog niet geopereerd wordt. Ze zwemt en doucht met oordopjes, en heeft de laatste maanden geen oorontsteking meer gehad. Ook is haar gehoor nog voldoende.

Desiré

Desiré

27-04-2011 om 14:11

Ja, vorig jaar!

Hoi,

Mijn dochter heeft vorig jaar in de zomervakantie zo'n operatie gehad. Ik vond het nog best pittig! Na tig keer buisjes plaatsen (appeltje eitje ) was dit een echte operatie die ook nog een paar uur duurde! Dik verband daarna om haar hoofd. Er is bij haar een sneetje gemaakt aan de zijkant van haar hoofd om een stukje spier/ pees (ben ik even kwijt) weg te halen en dit is gebruikt als trommelvlies. Ze kunnen dit ook vlak bij haar oor doen, maar dochterlief heeft een hele lichte huid en dan zou het litteken te veel zichtbaar zijn. Napijn viel op zich wel mee, maar ze kreeg dan ook 2 dagen diclofenac! Bij haar zaten er hechtingen in die niet oplosbaar waren, dat was wel een beetje vervelend. Die hebben ze er dus na een week of zo uit gehaald. Over naar school kan ik niks zeggen, want het was dus aan het eind van de zomervakantie. Wel heeft ze een tijdje niet mogen zwemmen en sporten (mocht geen druk op komen). Het echte herstel van het trommelvlies duurde bij haar wel lang! Afgelopen december was het "nieuwe"trommelvlies zo op het oog dicht, maar ze mag nog steeds niet zonder oordop zwemmen (wel douchen)! Als het goed is hebben we voor de zomer nog een laatste afspraak, als het er dan netjes uit ziet (dicht dus) mag de oordop uit blijven.En dan heeft het herstel dus bijna een jaar geduurt! Hier was het trommelvlies niet helemaal weg overigens, maar zat er een gaatje wat niet meer dicht ging.
Nou, hoop dat je hier wat aan hebt, als je meer wilt weten, hoor ik het wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.