Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tussentijds bloedverlies

Ik hoop dat iemand me een beetje kan geruststellen. Sinds een aantal weken heb ik wat bloedverlies na het vrijen. Afgelopen dinsdag heb ik hiervoor een uitstrijkje laten maken bij de huisarts. Tijdens het uitstrijkje had ik ook wat bloedverlies. 
Ik merk dat ik me zo ontzettend veel zorgen maak over de uitslag. Op internet kom ik alleen maar baarmoederhalskanker tegen… Is er iemand die me een beetje kan geruststellen? Ik ben pas 27, wil nog zo graag een kindje en zie dit nu, heel irrationeel, in duigen vallen… 

Bijtje82

Bijtje82

03-02-2023 om 21:45

Het kan vanalles zijn. Een ontsteking, een gesprongen adertjes, misschien een schimmelinfectie. Je kunt jezelf enorm druk maken, maar uiteindelijk kan alleen de uitslag van de dokter je geruststellen. 

Probeer jntussen even wat afleiding te zoeken. De uitslag is er voor je het weet.

Even naar gyneacoloog. Ik heb ook tussentijds bloedverlies en loop ook bij gyneacoloog. Goed om te weten: tussentijds bloedverlies schijnt vaak voor te komen bij vrouwen (in alle leeftijden). Vaak kunnen ze niet een echte oorzaak vinden.. zoals bij mij. Maar alles is onderzocht en alles is goed, 'werkt' allemaal dus zou gewoon zwanger moeten kunnen worden.

Máár ik zou het wel even checken. 

Spontaan tussentijds bloedverlies kan door je eigen cyclus komen, maar bloedverlies door contact is anders. Het zou kunnen dat de huid een beetje stuk is door een infectie, een schimmel of dat er anderszins een scheurtje ontstaan is, en dan gaat bloeden. Doet het ook pijn? Of merk je er niks van? En is het gelijk? Of pas later? Is het felrood, of bruinig?
Zelfs als er iets aan de hand is dan is dat niet gelijk het einde van alles. Maar het is nu helaas even afwachten op de uitslag om te weten wat er mogelijk is.

Ik heb er zelf ook met enige regelmaat last van, ook al vanaf vrij jonge leeftijd. Soms licht bloedverlies na het vrijen, of na persen bij toiletbezoek, maar ook na zware lichamelijke inspanning. Meerdere keren uitstrijkjes gehad en bij de gynaecoloog geweest. Bleek elke keer op hetzelfde uit te komen, ik heb een makkelijk bloedende baarmoedermond Kan komen door langdurig pilgebruik, advies was om een tijdje te stoppen met pilgebruik, zodat het baarmoederslijmvlies weer dikker kon worden. Want dit kan door pilgebruik dunner worden. Of anders een novasurebehandeling. Het eerste advies helpt tijdelijk. Het tweede nooit gedaan. 

Bijtje82

Bijtje82

05-02-2023 om 15:12

Ik weet van vrouwen met een spiraaltje dat zij bloedverlies hadden en van twee zelfs een gat en bijna gat in hun baarmoeder kregen. Dus tja, het kan echt tig oorzaken hebben. 

Lies123527

Lies123527

05-02-2023 om 20:47 Topicstarter

Madamemossel schreef op 05-02-2023 om 14:26:

Ik heb er zelf ook met enige regelmaat last van, ook al vanaf vrij jonge leeftijd. Soms licht bloedverlies na het vrijen, of na persen bij toiletbezoek, maar ook na zware lichamelijke inspanning. Meerdere keren uitstrijkjes gehad en bij de gynaecoloog geweest. Bleek elke keer op hetzelfde uit te komen, ik heb een makkelijk bloedende baarmoedermond Kan komen door langdurig pilgebruik, advies was om een tijdje te stoppen met pilgebruik, zodat het baarmoederslijmvlies weer dikker kon worden. Want dit kan door pilgebruik dunner worden. Of anders een novasurebehandeling. Het eerste advies helpt tijdelijk. Het tweede nooit gedaan.

Dit klinkt allemaal heel herkenbaar, bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.