Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gerdina

Gerdina

08-11-2010 om 11:15

Uitslag

Ik zit op dit moment onder een wat vlekkerige uislag. En op mijn benen jeukt het ook erg. Kan dit nog zijn van een antibiotica kuur die ik vorige week heb gehad? Ik dacht dat als je daar allergisch voor bent je direct een reactie krijgt, of kan dat ook later nog?
Ik kreeg de kuur trouwens voor een fikse amandelontsteking.
Gelukkig is dat nu wel zo goed als over. Maar de AB heeft mij ook nog een vaginale schimmel opgeleverd . Heel fijn allemaal.
Ik heb overigens niet een ander wasmiddel gebruikt en ik heb ook geen nieuwe kleren aan gehad, dus daar kan he tniet aan liggen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Amoxiline

ik heb ooit voor een longontsteking een kuur gehad van amoxiline. Toen ik daar mee klaar was, kreeg ik een behoorlijke allergische reactie. Inderdaad jeuk, jeuk, en mijn hele lijf was opgezwollen en rood. Ik zag er niet uit.

De reactie kwam dus toen ik eigenlijk net klaar was met de kuur. Een paar pilletjes en ik was er vlot vanaf, dat weer wel.

Mijn advies nu is.....huisarts bellen!

succes er mee,

groetjes van Purk

Gerdina

Gerdina

09-11-2010 om 09:16

Purk

Dank voor je reactie! Ik heb idd amoxiline gehad. Ik moest gistermiddag bij de apotheek zijn voor medicijnen voor de schimmelinfectie en toen heb ik het even nagevraagd. Zij zei dat zolang het niet erger werd ik het wel even af kon wachten. Ik ben verder niet erg opgezwollen of zo, alleen bij mijn enkels een beetje. De uitslag en de jeuk is vandaag al weer wat minder.
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat de schimmel weg is? Ik heb een capsule gehad die ik in de vagina moest inbrengen, dat heb ik gisteravond gedaan. Op dit moment heb ik nog vreselijke jeuk. Iemand daar nog tips voor?

Puck

Puck

10-11-2010 om 10:27

Gerdina

Je moet het wel tegen de huisarts zeggen dat je zo gereageerd hebt op de amoxy. Mijn moeder heeft dat ook gehad en de volgende keer loop je het risico dat je er veel heftiger op gaat reageren. Je huisarts (en apotheek) maken dan een aantekening in je status dat je geen amoxy meer mag hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.