Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Missmendy

Missmendy

20-09-2019 om 00:26

Uitstrijkjes, biopten en lis excisie

Goedenavond!
Al 3 maanden zit ik in de molen na een afwijkend uitstrijkje (pap3a2). Ik word knettergek van de onzekerheid en vraag me soms af of het aan mij ligt...
Er is 1,5 maand geleden een biopt genomen nav de uitslag van het uitstrijkje, maar hieruit bleek niks. Gyn zei: dat kan natuurlijk niet want je uitstrijkje zegt wat anders dus gaan we een lis doen. Zo gezegd zo gedaan en vandaag dus voor de lis geweest. Wat me overigens 100% meeviel, heb er weinig tot niks van gevoeld. Nu weer 2 weken wachten op deze uitslag. Er is me al uitgelegd dat, dat dan een Cin1, 2 of 3 is naar alle waarschijnlijkheid, maarja....het kan ook kwaadaardig zijn al. En dan? Half jaar wachten voor een nieuw uitstrijkje, ook bij Cin 3? Dit doet psychisch zoveel met me....dat wachten en die onzekerheid....ik word er geen leukere moeder/ vriendin/ zus enz van 😥! Zijn er hier vrouwen die hetzelfde meegemaakt hebben? Ben ik nou zo'n zeikerd? Ik kan het maar lastig los laten.
Vloei nu iets en de gyn heeft me ak gezegd dat, dat waarschijnlijk met een dag of 5 weer erger wordt omdat het korstje dan loslaat. Mag niet tillen, sporten enz voorlopig. Maar hoe lang dan? Ben dit weekend al ziekgemeld ivm zwaar lichamelijk werk, maar wanneer kan ik weer werken? Help!!!!!

Tineke van Gaal

Tineke van Gaal

20-09-2019 om 02:02

Mijn ervaring

https://www.ouders.nl/forum/gezondheid/een-hapjebiopsie

Sterkte en probeer het een beetje relaxed te bekijken

Hanne.

Hanne.

20-09-2019 om 16:22

Vloeien

He ba, wat rot. De onzekerheid is inderdaad killing.

Ik heb vorig jaar het zelfde traject doorlopen. Cin3 + HPV. Lis viel mee, al kreeg ik koorts dus 4 dagen op bed.

Vloeien was beperkt en stopte snel tot dag 5 (of 7 dat weet ik niet meer). Van het ene op het andere moment liep het langs mijn benen. Ik was gewaarschuwd maar zo veel en zo abrupt had ik niet verwacht. Zou die dagen even een verschoning mee nemen als je op pad gaat.

De uitslag viel bij mij dan mee. Cin3 werd toch Cin2.

Daarna inderdaad elk half jaar weer een uitstrijkje. Telkens weer spannend maar tussendoor kon ik het loslaten. Dat scheelt. Inmiddels bijna 2 jaar na het 1e uitstrijkje en hoef niet meer voor controle. De tijd tussen de controles vond ik aanmerkelijk minder spannend dan de tijd tussen uitstrijkje en 1e behandeling.

juf Ank

juf Ank

20-09-2019 om 20:32

ja...

heb ik ook gehad. Al 22 jaar geleden. Ik had pap 3 nog wat. En moest geopereerd worden. Daarna 6 weken rustig aan. Kon ik de eerste weken ook echt merken dat ik ging vloeien als ik dat niet deed, dus het is wel duidelijk dat het nodig was.

Ik zat er eerlijk gezegd ook aardig stuk van en maakte erge zorgen of ik ooit nog kinderen zou krijgen. Ik weet ook nog dat niet iedereen dat ook begreep. En daar moet je je niets van aantrekken. Het is goed om te proberen te relativeren en afleiding te zoeken; maar het vreet aan je dat is nu eenmaal zo. En kom op: dat mag ook het is niet niks!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.