Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleurop

Fleurop

24-07-2009 om 17:58

Uitstrijkje,zelf bellen voor uitslag

moet je zelf bellen voor de uitslag van een uitstrijkje? ik heb aan beveolkingsonderzoek meegedaan en het bleek mis. echter ik heb zelf nooit nagebeld voor de uitslag. toevallig belde ik maanden later met de assistente en die gaf aan dat ik voor een vervolg moest. Het was een pap 2. had ik dan niet al direct na die uitslag een vervolg moeten hebben en niet pas na 6 maanden.
Ik vind het een vreemde regel, zelf bellen. is het een soort van je eigen verantwoordelijkheid, maar als het mis is, hoort een dokter je toch zelf te benaderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

24-07-2009 om 18:15

Bij gynaecoloog

Mijn eerste uitstrijkje was door de gynaecoloog gemaakt. Hij gaf aan dat ik zelf moest bellen maar ik was 29 en waande me onsterfelijk dus belde niet. Na 10 dagen werd ik gebeld door de assistente omdat ik pap 3a had.

Eigenlijk lijkt het me voor de dokter makkelijker als die je belt bij een foute uitslag, in plaats van dat iedereen belt, waaronder ook de grote meerderheid bij wie er niets aan de hand is. Geen idee waarom je zelf moet bellen.

Vic

Vic

24-07-2009 om 18:19

Voor de zekerheid

Mijn huisarts vroeg ook of ik zelf wilde bellen. De normale procedure is dat de assistente belt bij een ongunstige uitslag. Omdat er altijd een kans is dat je 'vergeten' wordt, is het handig om zelf even te bellen.

tonny

tonny

24-07-2009 om 21:05

Tja, je hoort zelf te bellen

maar dat doe ik eigenlijk nooit... Ik vraag hoogstens als ik ooit in dat jaar weer eens bij de huisarts kom voor iets anders of er iets te melden bleek.

Slordig, ja, maar ik vind het een raar systeem.

Tonny

Heidi

Heidi

24-07-2009 om 23:05

Geen nieuws is goed nieuws,

hier hoef je niet zelf te bellen, geen nieuws is goed nieuws.....

Ik ging vorig jaar 2 weken na mijn uitstrijkje naar mijn ha ivm rugklachten, en als ik niet was geweest dan was hij bij mij langsgekomen aan huis(dus geen telefoontje) om me te vertellen dat ik een pap4 had......wat naderhand baarmoederhalskanker bleek te zijn.

Dus mijn ervaring is, als het goed(uitslag) is bellen ze niet, en is het foute boel is dan bellen ze echt wel hoor, dat laten ze niet zomaar liggen, dat zou mooi zijn....

Gr Heidi

Millenia

Millenia

26-07-2009 om 15:10

Geen fout systeem tonny

Mijn huisarts legde het als volgt uit: Ergens (ik meen in Engeland) was de uitslag van een uitstrijk achter de radiotor van de verwarming gewapperd. En werd terug gevonden toen het voor de patient te laat was. Buiten het feit dat ze die praktijk misschien niet zo goed schoon houden, illustreert het wel waarom het beter is als patienten zelf ook nog even bellen.
Dingen worden opgestuurd. Kunnen achtereenvolgens kwijtraken tijdens het transport, in het lab, op de weg terug, enz. enz. Binnen de praktijk kan het zijn dat iemand denkt dat de patient op de hoogte is gebracht, terwijl dat door miscommunicatie niet het geval is, enzovoort. Het is dus veel veiliger als alle patienten zelf ook even bellen als ze na pakweg twee weken niks hebben gehoord. Ik vind het geen raar systeem. Ik vind het een goed idee.

tonny

tonny

26-07-2009 om 16:45

Oke, millennia

je hebt gelijk...

Ik zal maar eens bellen dan.

Tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.