Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

14-05-2011 om 13:57

Uitzieken, wat is dat?

Afgelopen week heb ik fors genoten van een griep.
Een paar dagen niets binnen kunnen eten en koorts. Sinds gisteren voel ik me wat beter. Aangezien ik dus al een week binnenshuis verblijf, zag ik alle spinnenwebben aan het plafond hangen, stof op plekken waarvan ik het bestaan niet eens kende. En dus wil ik vandaag wat doen! Bezorgde moeder belt, en zegt dat ik me gedeisd moet houden. Ik moet eerst maar eens even goed 'uitzieken'. Maar wat is dat, en waar is het voor nodig? Ik merk dat ik heel weinig energie heb. Voel me snel duizelig en het zweet breekt me snel uit. Maar wat kan me overkomen als ik niet uitziek? Wat voor gruwelen staan me dan te wachten? En wat is uitzieken eigenlijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

14-05-2011 om 15:29

Of je krijgt zo weer griep

Als je lijf het virus niet goed heeft verslagen en je gaat zelf weer vol aan de slag, loop je kans om snel weer ziek te worden. Neem nog naar een weekje rust, hoor.

Groet, Mamvantwee

Fiorucci

Fiorucci

14-05-2011 om 18:01

Bellefleur

Ik snap best dat je wat iebel wordt van het niksen, maar zoals je zelf al merkt ben je nog niet beter. Luister naar je lijf, en stop voordat je duizelig en koortsig wordt.

Bellefleur

Bellefleur

16-05-2011 om 09:36

Broodje aap of echt zo?

Bestaat dat echt? Een verwaarloosde griep? Of zijn dat bakerpraatjes? Ik begrijp wel dat je je na een griep nog een tijdje sneller moe voelt, maar gaat er echt iets mis als je dan toch gewoon door gaat? Ik ken niemand in mijn omgeving die iets overgehouden heeft na een griep.

Nee bellefleur

Het is gewoon waar.
Er is zelfs een woord voor: postvirale infectie. Het is ook logisch. Als je lichaam verzwakt is door een virusinfectie ben je vatbaarder voor een bacteriële infectie. Een bacterie die anders makkelijk zou zijn bestreden kan dan net wel binnendringen omdat je afweersysteem zo druk bezig is geweest met die virus dat het nog niet op volle kracht draait. Na een doorgelopen griep kan je bijv er een bacteriele oorontsteking of keelontsteking overheen krijgen. Vaak wordt dat ook nog verward met de symptomen van de griep.

Dit zijn zaken die heel erg voor de hand liggen als je gewoon even rustig ervoor gaat zitten en je een beeld probeert te maken van hoe complex het allemaal is daarbinnen. Ga maar na, de ene keer voel je je toch ook veel sterker en vitaler dan de andere keer? Soms kan je toch bergen verzetten en de andere keer is het meer slappe vaatdoeken werk?

Je bent niet 100% gezond of 100% ziek, daar zit veel meer tussen.

Maar je hardnekkigheid is voor mij moeilijk te duiden. Misschien zit je helemaal niet te wachten op argumenten. En van mij hoef je ook geen rust te houden na de griep. Ik ben ook niet je moeder

Bellefleur

Bellefleur

16-05-2011 om 10:46

Och,

valt wel mee met die hardnekkigheid . Ik vroeg me alleen af of dit ook zo'n verhaal was dat elke generatie doorvertelt. Ik ga eens googlen op postvirale infectie, en ga me rustig houden vandaag. Ik vind het er ook echt een dag voor. Regenachtig, ideaal voor Oprah, dr Phil, Het kleine huis, the dogwhisperer enz. enz.

Bellefleur

als je gaat googlen moet je wel alles over postviraal syndroom overslaan, want dan wordt het vaag. Het gaat me puur om postviral infections. Dus een bacteriele infectie over een griep of verkoudheid heen.
Met dat syndroom gaan ze alles met alles verklaren, en daar zeg ik niets over!

Zelazny: status

Wat een naar verhaal zeg. Ik heb ooit één keer iemand ontmoet die dat ook had en die er trots op was... corpsstudent uit Groningen die het in haar groentijd had opgelopen... hmm... zie ik jou toch niet voor aan ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.