Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

18-01-2011 om 12:56

Uitzieken?

Mijn dochter (bijna 6) is al sinds het weekend niet lekker. Gisteren wilde ze persé naar school, en 's middags kwam ze bleek en moe weer thuis. De rest van de middag heeft ze als dood vogeltje op de bank gehangen. Gisteravond boven de 39 graden koorts en vannacht een paar keer wakker. Vanmorgen heeft ze uitgeslapen en was haar temp. weer gezakt. Inmiddels stuitert ze weer door het huis, maar ze is erg schor en verkouden. Ik vermoed dat ze vanmiddag weer instort en vanaf 16.00 uur op de bank hangt. Al die activiteit lijkt me ook niet bevorderlijk voor haar herstel. Maar ja, hoe tem je een kleuter? Is uitzieken echt nodig, of zal ik haar morgen gewoon naar school doen en dan zien hoe het loopt (zoals ik het bij mezelf zou aanpakken)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

18-01-2011 om 13:14

Niet temmen

Vic, ik denk dat je je dochter niet hoeft te temmen (en als dat wel lukt, wil ik graag ook dat recept). Kinderen voelen volgens mij heel goed aan wanneer ze kunnen rennen en wanneer niet. Ze reageren veel directer op signalen van hun lichaam dan volwassenen (met al hun verplichtingen, geplande afspraken en schuldgevoelens).

Over het al dan niet naar school laten gaan: ik hanteer voor mijzelf (mijn kinderen dus...zie boven) dat ze een dag koortsvrij moeten zijn voordat ze naar school gaan. Gisteren was mijn dochter thuis aan het uitzieken, en achteraf gezien had ze naar school gekund. Maar omdat ze zondag nog eindigde met verhoging, heb ik haar gisteren thuis gehouden.

Overigens zou je het kunnen proberen met een halve dag school. Kan alleen natuurlijk als er iemand thuis is om haar eventueel 's middags op te vangen.

groet, Mamvantwee

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2011 om 13:14

Vic

Ik zou kijken hoe ze eraan toe is morgenochtend vroeg.
Gaat dat wel, dan de ochtend naar school en s;middags kun je haar misschien thuis houden?

Dani

Dani

18-01-2011 om 19:46

Even wachten

Hier ook twee kinderen ziek, heeft zeker een week geduurd. Dan dachten ze zelf dat het weer ging en als we dan op stap waren (uurtje naar de winkels, half dagje school) dan viel het toch weer tegen. Nu zijn ze weer allebei naar school (wat ook wel weer fijn is voor moeder die ook neit helemaal geod is! maar elke avond toch moe en veel eerder naar bed dan anders.

Vic

Vic

18-01-2011 om 21:58

Morgen weer naar school

Bedankt voor de reacties. Ik heb besloten dat we het morgen maar weer gaan proberen. Ze is wel wat rustiger dan normaal, en hoest ook een beetje, maar ze is niet echt ziek en wil zelf ook graag naar school.

Uitzieken

Ik ben al 2 weken ziek. En uitzieken is echt beter. ook puber is al 2 weken op en af ziek. Die is dus nu thuis en echt flink ziek!

Fiorucci

Fiorucci

20-01-2011 om 13:06

Pelle

Als mijn dochter een hele dag als een dood vogeltje op de bank heeft gelegen, gaat ze niet de volgende dag al de hele dag naar school. Dan is er reden tot uitzieken. Wat koorts hebben maar wel actief zijn, dan kijk ik de volgende ochtend hoe het gaat.

Twee dode vogeltjes hier

Oudste 2 hadden heftige griep, vlak na Sinterklaas. Koorts, ijlen, spugen, pijn en zielig. Toen de koorts eenmaal geweken was, hebben ze nog dágen als dode vogeltjes op de bank gelegen, te uitgeput zelfs om ruzie te maken Dus ja, uitzieken zonder koorts, het komt voor.

Fianna

Fianna

20-01-2011 om 14:12

Koorts

is een overgewaardeerd iets. je kan heel ziek zijn zonder koorts. ik heb zelden koorts maar kan wel heel ziek zijn. Zie het ook wel eens bij mijn dochter. En kinderen die ziek zijn met koorts zij niet altijd meteen beter als hun koorts weg is.

Fiorucci

Fiorucci

20-01-2011 om 16:12

Pelle

Oh zeker, en ik ben zelf iemand die al hondsberoerd kan zijn van wat een ander verhoging noemt. Ik kijk zelf bij een beslissing om al dan niet naar school te gaan liever naar gedrag dan naar temperatuur. Al leg ik wel de grens bij 38.5. Hoger dan dat is thuis blijven.

Fiorucci

Fiorucci

20-01-2011 om 18:54

Pelle

Een goede buikgriep! hebben mijn kinderen nooit koorts bij gehad. Maar men wat zijn ze daar soms beroerd van geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.