Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Update plaspillen

Een paar weken geleden stelde ik hier een vraag ivm het innemen van plaspillen. Ik had ze gekregen omdat ik een veel te hoge bloeddruk heb (160/100) en met warm weer altijd dikke voeten heb. Ik ging vervolgens 2 weken op vakantie.
Omdat ik bang was dat ik heel veel zou moeten plassen, ben ik niet direct begonnen met het innemen van de pillen, maar na een dag of 4 waren mijn voeten zo dik, dat het gewoon pijn deed en ik alleen nog maar heel grote slippers aan kon.
Gelukkig viel het extra plassen reuze mee. Ik moest nu overdag wel 2 keer plassen en ook veel, maar volgens mij is dat eerder normaal, dan overdag geen 1 keer plassen (zoals bij mij gewoonlijk was). Ook 's nachts hoefde ik er maar 1 keer uit, wat bij mij ook normaal is. Maar.....ik kreeg wel mijn eigen enkels weer terug. Ik kon zelfs mijn gewone schoenen aan, wat normaal gesproken op akantie nooit lukt. Wat dat betreft ben ik dus super blij.
Morgen heb ik weer een afspraak bij de huisarts en zal mijn bloeddruk worden gemeten, het belangrijkst is natuurlijk dat die omlaag is.

groetje van Charlotte en nogmaals bedankt voor jullie antwoorden toentertijd

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Charlotte1

Charlotte1

22-08-2011 om 13:00 Topicstarter

Bloeddruk goed

Mijn bloeddruk is gelukkig weer goed: 132/82. De huisarts was zeer tevreden. Ik natuurlijk ook en dacht te kunnen stoppen met de plaspillen. Helaas...ik zit er sowieso het komende jaar aan vast en de huisarts is bang dat ik ze vor altijd zal moeten blijven slikken. Dat was dus even slikken......

Vic

Vic

23-08-2011 om 21:40

Dat is mooi

Goed dat de bloeddruk gezakt is! Het is natuurlijk heel vervelend dat je misschien je hele leven medicijnen moet gebruiken, maar zo'n 'simpel pilletje' kan een boel narigheid helpen voorkomen.

Dalire

Dalire

23-08-2011 om 22:28

Herkenbaar

ik zit sinds het voorjaar aan de plaspillen, ook veel te hoge bloeddruk (en ben nog geen 40 jaar).

In de vakantie nam ik ze niet, omdat het niet handig was, we waren in een minder hygienisch land. Nou dat heb ik geweten, ook hele dikke enkels, en vooral hele brandende voeten, kon er bijna niet op lopen.

Voortaan slik ik dus gewoon door, ook ik zit er waarschijnlijk levenslang aan vast...

Charlotte1

Charlotte1

24-08-2011 om 16:00 Topicstarter

Ik weet het

Vic, het is natuurlijk fijn, dat het op zo'n simpele manier verholpen kan worden. Ik moet helaas ook al voor mijn schildklier elke ochtend een pilletje slikken, dus dit is alweer nummer 2. En ik ben ook nog geen 40!!!! Vraag me dus af wat er nog allemaal bij gaat komen....

Dalire, dat had ik dus ook ,van die enorm dikke enkels dat het zeer deed. Gelukkig had ik mijn pillen bij me.

groetjes van Charlotte

dalire

dalire

24-08-2011 om 17:29

Pillen mee

ik had de pillen ook wel mee, maar ik had de link gewoon even niet gelegd...heel dom, ik weet het.

Dit gebeurd me natuurlijk niet meer, ik heb hier van geleerd...dat is het positieve puntje!

Charlotte1

Charlotte1

24-08-2011 om 21:35 Topicstarter

Hihi

ach ja, kan gebeuren Dalire. Maar idd, het zal je nu niet meer gebeuren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.