Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Irene

Irene

11-10-2011 om 20:22

Update ziekte van lyme bij kleuter

Vandaag is de antibioticakuur (aanvankelijk 10 dagen, maar toch verlengd naar 14 dagen) afgelopen. De EM is weliswaar lichter geworden maar nog wel zichtbaar. Dus terug naar de huisarts. Die zei: ach smeer maar wat vet erop, dan trekt het wel weg. Verder behandelen leek haar ook overbodig, de infectie was heus wel weg na 14 dagen. Ik wees haar op wat ik erover heb gelezen op lyme-sites en daar keek ze nog even naar (en was duidelijk verrast door dingen die ze las), maar haar conclusie bleef: Ga maar van het positieve uit en "kijk het maar even aan"
Hmm.... ik ben niet helemaal gerust, eerlijk gezegd. Maar wat nu? Ik zou wel een second opinion willen, maar van wie? Hoe pak je dat aan en hoe vind ik trouwens een arts die er wel wat van af weet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigen huisarts

Soms moet je je eigen huisarts even de tijd geven. Ze is nu op de hoogte dat het wat dramatischer is dan ze altijd gedacht heeft en dat moet nog even landen. Volgende week kan ze al meer met je meegaan denk ik.

Valkyre

Valkyre

12-10-2011 om 09:16

Maar annej

Als de antibioticakuur verlengd moet worden, kun je daar niet mee wachten hoor!

Ik zou even googlen op Lyme + onderzoek. De artsen die je dan vindt weer googlen en zien of je met een van hen kunt spreken (misschien dat ze je daar kunnen doorverwijzen?)

Ik had overigens zelf ook zo'n plek en mocht na 10 dagen stoppen met de antibiotica, terwijl er in Duitsland standaard 21 dagen wordt voorgeschreven. Mijn rode plek was toen al wel weg; alleen was de huid nog iets verkleurd.

Veel sterkte.

groet, Valkyre

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.