Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Update:overspannen

Ik ben weer thuis. De vakantie was eigenlijk prima. Redelijk wat rustmomenten gehad, leuke steden bezocht en wat gezwommen. Wat minder geslapen (mede door het verschrikkelijke bed, maar goed).
Nu weer thuis en het gaat meteen weer minder. Zit me druk te maken over mijn werk. Ik durf me niet ziek te melden. Kan ik dat wel maken. Wat gaan collega's wel niet denken.
Wat nu?

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

15-08-2011 om 09:26

Wat

de collega's gaan denken? Uiteraard begrijp ik waarom je dit denkt, zou ik ook doen, maar als jij je nog niet sterk genoeg voelt moet je dat echt van je afzetten anders ben je weer helemaal terug bij af!

Fijn dat je vakantie lekker was en dat de batterij weer wat is opgeladen, maar laat hem niet leeg lopen hoor!

Wat zou jij denken?

Wat zou jij denken als een collega zich ziek zou melden omdat het op is? Toch ook met de reactie: zorg goed voor jezelf en hopelijk knap je snel op. Toch?

Belle Époque

Belle Époque

15-08-2011 om 10:49

Tja...

Dat is een joekel van een valkuil als je overspannen bent. Toch doorgaan omdat je je niet af durft te melden want "wat zouden mijn collega's zeggen..."
Nou, misschien vinden ze wel helemaal niks. En misschien vinden ze je wel een ongelooflijke aansteller. Beide gevallen is HUN probleem en niet JOUW probleem.
Overigens zou je eens bij jezelf na moeten gaan waar het voor jou knelt qua werk. Wat zou jou helpen om je weer met plezier naar je werk te laten gaan? Want ziekmelden is één, maar als er niks verandert kan je je wel blíjven ziekmelden...
Ik kan zo snel je vorige berichten niet vinden, maar in welke mate ben je al bezig hiermee?

Merel

Merel

15-08-2011 om 20:16

Doen hoor

Juulia, niet denken aan wat jouw collega's wel niet zullen denken. Niet invullen voor een ander. Jij zit er nu door en je moet echt niet te snel beginnen hoor, dat lijkt me geen goed plan. Het vervelendste nu is dat je die stap van ziekmelden moet zetten, daarna is het weer even rustig qua dingen moeten...dat hele "moeten' dat moet je nu eigenlijk even niet doen. Alles wat moet, dat is hetgene wat een overspannen persoon even niet kan gebruiken.

Valkyre

Valkyre

15-08-2011 om 23:50

Juulia

Alsjeblieft, zet jezelf voor één keer op de eerste plaats, en meld je ziek. Doe het NU! Ik heb je vorige draadje gelezen. Ik begrijp dat je het moeilijk vindt, maar als je nu niet voor jezelf zorgt, heb je kans dat je straks langere tijd niet meer voor je gezin kunt zorgen. En dan ben je nog veel verder van huis.

Heel veel sterkte weer, en houd ons op de hoogte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.