Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

moedertje

moedertje

08-02-2009 om 20:56

Urine...ammoniaklucht

Een aantal weken., misschien zelfs al langer valt het me op dat als ik 'smorgens naar de toilet ga en plas dat er dan een ontzettende ammoniaklucht bij zit.Dit is alleen in de ochtend, dus de eerste urine.
Dit is eerst nooit geweest?Iemand ervaring?? OF weet iemand waar het vandaan komt??Moet ik ermee verder of maakt het niet uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marieke

Marieke

08-02-2009 om 21:58

Meer drinken

Hoeveel drink je?
Drink vanavond eens een paar glazen water en kijk (ruik) morgenochtend of dat verschil maakt. Maar als het echt een stevige amoniaklucht is, lijkt een bezoekje aan de huisarts (met potje plas) mij sowieso een goed idee.
Mijn huisarts heeft ooit gezegd dat amoniak in de adem de geur van honger is.
Marieke

MRI

MRI

08-02-2009 om 22:20

Ketose

Een ammoniaklucht wijst op de aanwezigheid van ketonen in je urine, je kan zogezegd in 'ketose' zijn. Dat gebeurt o.a. als je bijvoorbeeld het Atkinsdieet doet, dus weinig koolhydraten eet. En bij meer ziektebeelden, google er maar eens op. Ben je op dieet nu? Sowieso even huisarts inschakelen en (gewassen) plas meenemen, dat is de eerst ochtend urine en dan niet de eerste 5 en laatste 5 seconden dat je plast.

MR

Hongerlucht/ketose

Dat geeft een acetonlucht, geen ammoniak. Waarschijnlijk heb je erg geconcentreerde urine smorgens?
Het kan ook op een ontsteking wijzen, dus urine na laten kijken bij de huisarts morgen.

moedertje

moedertje

09-02-2009 om 08:48

Bedankt

Ik volg geen dieet.Wel heb ik momenteel de griep en daar hik ik al een paar weken tegenaan. Nu breekt eht echt door .Misschien kanhet daar mee te maken hebben> Als ik beter ben en het is dan nog zo dan zal ik urine wegbrengen. Bedankt voor de info

Dat wou ik net vragen

Heb je een verstopte neus dan wel slaap je om een andere reden met je mond open? Je hebt het over griep...
Ik heb nu een heel vervelend virus onder de leden, snuit pakken zakdoeken vol, adem de hele tijd door mijn mond want zelfs als mijn neus niet dicht zit loop ik te hijgen omdat mijn longen niet willen wat ik wil, en onlangs viel me op dat mijn urine donkerder geworden.
Ineens legde ik de link: door die verkoudheid/griep moet ik eigenlijk meer drinken.

Het zou mij niet verbazen als e.e.a. bij jou ook met die griepklachten samenhangt. Ga eens meer drinken en kijk wat er dan gebeurt.

Beterschap

Temet

Polly Shearman

Polly Shearman

09-02-2009 om 12:17

Dat heb ik ook!

maar ik ruik het aan mijn lijf na het sporten als ik ga douchen, zweet ik het uit dan???
echt een acceton luchtje .. vond het al zo raar. Maar ik ruik het dus niet aan mijn urine ( heb zoiezo blaasproblemen dus die word regelmatig onderzocht op het moment) maar echt aan mijn lijf, na het hardlopen als ik onder de douche sta.

groet, polly

Tirza G.

Tirza G.

09-02-2009 om 13:20

Aceton

Is wat anders dan ammoniak. Een aceton-lucht kán duiden op diabetes.

Tirza

Rembrand

Rembrand

09-02-2009 om 14:27

Polly!

Ben je al eens geprikt op diabetes ?
M.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-02-2009 om 18:29

Nou rembrand

Ik heb begin december een heel uitgebreid medisch onderzoek gehad en daar kwamen alleen mijn blaasproblemen uit naar voren. Verder was mijn bloed heel prima in orde. Dus ik ga er van uit dat het er anders wel uitgekomen moet zijn. Of is dat een apart soort test?

Polly Shearman

Polly Shearman

09-02-2009 om 18:30

Of ammoniak? euh..

Nou ben ik in de war, acceton? of amoniak... wat ruik ik nou.. ben daarstraks weer gaan hardlopen en douchen maar toen niks geroken..
Volgende keer toch maar opletten wie van de twee het nu is.
groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.