Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arawen

Arawen

16-08-2010 om 20:30

Vaak plassen (10 jaar)

Mijn zoon van 10 heeft de rare gewoonte af en toe wel elk kwartier naar de WC te gaan om te plassen. Bij voorkeur wanneer hij voor de TV zit (hangt). Hij zegt dat hij dan ook echt moet en er ook echt iets uit komt.
Is hij druk met iets, zijn we weg of zit hij op school; niets aan de hand. Kan prima ophouden. Plast niet in bed. Hij drinkt ook niet bijzonder veel. Het gebeurd blijkbaar alleen bij 'hangen'; zich vervelen.
Toch vind ik het maar iets vreemds... heb al eens gedacht aan diabetes maar hij voldoet niet aan al die andere symptomen. En het gebeurd ook niet altijd, hij kan dus wel ophouden. Waar het dan van komt?? Zou graag een onschuldige verklaring horen om de zorgen weg te nemen... Zegt iemand dit iets?

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

16-08-2010 om 20:40

Spanning?

Als je gespannen bent, moet je vaak plassen.
Je zou hem wat ontspanningsoefeningen kunnen leren. Die kan hij toepassen bij het tv-kijken. Dat zou veel kunnen helpen.
Niet tv-kijken helpt natuurlijk ook. Maar dit is ook een mooie kans om met spanningen om te leren gaan. Ik ga er dan wel vanuit dat hij 'gewone' programma's kijkt voor zijn leeftijd. Kijk je wel eens mee?

koentje

koentje

23-08-2010 om 15:42

Vraagje

irriteert het hem zelf?
Ik denk dat het onrust kan zijn, vooral omdat je zegt dat het vaak bij verveling is. In dat geval zou ik er zeker geen aandacht meer aan besteden.

mente

mente

24-08-2010 om 23:59

Hier ook

Zoon (nu 10) moest in groep 3 heel vaak (veel) plassen, had er geen pijn bij en hij dronk ook niet uitzonderlijk veel. Hij voelde zich toen niet gelukkig op school en de extra structuur in groep 3 ('moet je nu weer naar de wc, wacht maar eens even hoor') zorgde voor (extra) spanning. De huisarts zag er toen niks zorgwekkends in.
Het is ook weer gewoon overgegaan.
Toevallig onlangs weer zo'n periode; op vakantie en vooral onderweg moesten we steeds weer stoppen voor hem. Toch een spanningsreactie denk ik dan, alles anders dan normaal, niet altijd meteen naar de wc kunnen wanneer je moet? Onze irritatie was ook vast niet bevordelijk (hoezo moet je heeeel nodig, je bent net geweest?)
Het is eenmaal thuis ook weer overgegaan.
Hijzelf heeft een andere verklaring. Hij zegt dat hij na drinken van frisdrank (met prik) vaker moet plassen dan normaal. Dat kreeg hij tijdens vakantie en onderweg idd vaker dan thuis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.