Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

27-09-2011 om 11:05

Vaccinaties nodig?

Wie weet welke vaccinaties je nodig hebt als je naar Sudan gaat? Of dat er een site is waar je dat kan checken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

27-09-2011 om 11:20

Google

Effe googlen, kom je vanzelf heel veel tegen. Of even aan de ha vragen.

Puck

Puck

27-09-2011 om 13:03

Niet aan huisarts vragen

Mijn recente ervaring is dat huisartsen wat reizigersvaccinatie van toeten nog blazen weten. Tegen mijn schoonmoeder zeiden ze bij de huisarts doodleuk dat ze het maar op het reisbureau na moest vragen. Maar via de GGD reizigersinformatie en de site van het havenziekenhuis kom je op de goede adviezen. Ook de GGD in je eigen buurt zal het weten.

Tinus_p

Tinus_p

27-09-2011 om 14:14

Nieuwsgierig

Wat ga je in Soedan doen?

koentje

koentje

27-09-2011 om 15:08

Ik niet,

Tinus.... iemand die ik verzorg. Het gaat om een verstandelijk gehandicapte jongen die met zijn moeder daar op vakantie gaat.... Wij zijn benieuwd of hij ook terugkomt...
Genoeg info?☺ (zeggen ze nog dat alleen vrouwen nieuwsgierig zijn)

koentje

koentje

27-09-2011 om 15:14

Bedankt

puck en matar. Het is voor de verschillende delen van het land nog verschillend. Wat een gedoe!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-09-2011 om 18:18

Is geen gedoe

"Het is voor de verschillende delen van het land nog verschillend. Wat een gedoe!"
Helemaal niet joh. Wat je doet: gewoon een afspraak maken voor het reizigersspreekuur bij bijvoorbeeld GGD. Kan hier via de website, je kunt zelf het tijdstip uitkiezen.
En bij die afspraak krijg je een aantal vragen, over het gebied, de reisduur, het type reis etc. En op basis daarvan krijg je een advies voor vaccinaties en malaria-pillen. Je krijgt dan direct de vaccinaties, en zo nodig een recept mee om bij de apotheek de malariapillen op te halen.
Je hoeft zelf dus helemaal niets uit te pluizen.

ilsepilse

ilsepilse

28-09-2011 om 20:50

Ggd en lcr

de GGD baseert zich op de adviezen van LCR, u krijgt dan advies en vaccinaties op maat,
gele koorts (zuid soedan), dtp, hepatitis A (en b als je langer dan 3md blijft en hangt er ook vanaf wat je van plan bent), eventueel malaria, bij een huisarts kan je geen gele koorts vaccinatie krijgen, dit kan alleen bij een GGD of Travel clinic, (anders zit je ook met dubbele consulten).
Misschien ook ff contact opnemen met TBC bureau bij verblijf langer adn 3md.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.